Äntligen rehab! :D - Multipel Skleros forum - Motion och rehabilitering vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Äntligen rehab! :D

01 - 30.04.2008, 11:40

Fick mail från min sjukgymnast idag, och arbetsterapeuten verkar ha tröttnat på mig och insett att jag behöver kompetent personal för att komma någonstans. Så dem ska skriva remiss till neurorehab i Linköping.

Jag hann inte ens ta den fajten själv, konstigt bara att dem skriver sådana remisser utan att fråga mig först. Fick besked efter att jag frågat vad som ska hända näst i min situation. Men jag klagar inte så mycket.

Där verkar dem vara kanonduktiga. Att det är neurorehab känns lite som en seger, att dem inser att jag är svårt sjuk, att det inte fungerar med lite träning och inget mer.
Neurologen har sagt att jag inte har något neuroligiskt, men ändå är det många symtom från nervsystemet som jag har, vad det än må vara för orsak.

Nu kan jag äntligen säga att läkarna anser att jag är så sjuk att jag behöver specialrehab.

Mitt ombud som ringt och skällt på läkare åt mig blev totalt galen igår när jag skrev ett mail om att jag håller på att få trycksår i baken. Har nedsatt känsel där och när det är varmt och rullstolen är förliten, dynan kass osv. så är det lätt hänt.

Så hon har ringt någon chefsläkare som har hand om Lex Mariafall och liknande som ska i sin tur ringa läkaren på rehab jag går på nu och förklara läget. :D

Nu kanske jag äntligen kan få testa att träna mer intensivt så dem kan se att jag blir sämre av träning. Och få det dokumenterat.

Dem har tom bra kompetens med. spactisitet så där hoppas jag få mass hjälp. Kanske kan sova bra och ha sex utan att få kramper ;)

Kan nästan inte ha blivit en bättre start på sommaren, för nu är det sommar.

DodeN

02 - 03.05.2008, 01:52

Hej DodeN
Om du får trycksår i baken........... kan du inte få uppblåsta bildäcksslangar att sitta på???? Det kan ju inte vara så dyrt för Mister Anders Björk !!!!......Nä nu ironiserar ja bara mitt i natten. Kämpa på DodeN.. Tänker på dig.

många natthälsningar

Olov

olov Krona

03 - 03.05.2008, 12:36

smart... jag har ju ett gäng rullstolsslangar, kanske kan göra en egen dyna och sen ringa tidningen. Ilband hittar även en halt höna ett frö ;)

Har faktiskt ett självuppblåsbart sittunderlag, det funkar korta stunder när jag måste sitta på golvet, bättre än en kudde. Köpte den för att kunna vara på golvet när sambon får sina epilepsianfall. Halvkul innan när jag inte kunde sitta brevid honom på golvet. Problem är till för att lösas, men ibland så räcker inte mina konstiga ideer till.

DodeN

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 127

Diskussionsinlägg: 62025

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet