Ampyra - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

01 - 02.03.2010, 09:46

1/3 -10 är Ampyra ute i USA och i Puerto Rico. Det måste ju betyda att vi kan få det på licens här?
Kram M.

Maryam Krona

02 - 02.03.2010, 12:11

Hej alla!

Tack Maryam.
Ett av det fina med portalen är att det finns folk som engagerar sig och tar reda på allt som är bra för oss att veta.

Hälsningar

online Krona

03 - 02.03.2010, 16:15

Hej.
Hjälper Ampyra mot mer än förbättrad gångförmåga?

rosetta

rosetta 1

04 - 02.03.2010, 16:49

Hej Online o Rosetta!

Tack!
Låter bra. Men det hela bottnar i egostiska skäl!
Jag ringde till "min" MS-sköterska och talade om det för henne , hon tackade för informationen!?! Skulle prata med min dr. om hur man söker Licens!
Ja, nu har jag försökt göra vad jag kan.
Ok. jag kan ringa och tjata ,men ska det vara nödvändigt?
Jo, det är sagt att Ampyra ska kunna hjälpa till med gången. Men hur mycket det kan hjälpa oss är det nog ingen som vågar lova! Googla om det! Men det är inget 100%-igt förbättring . Men i dagens läge får man va’ glad för det lilla! Det rör i alla fall på sig åt rätt håll
(tycker jag) Gör som jag, testa själv, det tråkiga är överdoseringarna, har jag förstått.( 10 mgx2 med 12 timmars mellanrum) Men det ska vi inte ha! Doseringen är ganska klar. Jag ser i alla fall fram emot det! Lycka till, jag kommer att berätta när jag får testa! kramar

Maryam Krona

05 - 03.03.2010, 00:02

Ett tips är att ringa Biogen Idec Sverige och fråga om de vet när Ampyra släpps eller maila.

BiogenIdec Sweden AB
Kanalvägen 12
194 61 Upplands Väsby

E-post: info@biogenidec.se
Telefon: 08-594 113 60
Fax: 08-594 113 69

Öppettider
Vårt kontor har öppet vardagar mellan 08.00-16.30. Vi har lunchstängt mellan 12.00-13.00.

hemsida: www.biogenidec.se/...

Besök gärna min hemsida: www.tell-us.se/...

Vimsan

06 - 06.03.2010, 19:03

Tack snälla Vimsan!

Mycket intressant , ska mail till Biogen Idec, och då får man kanske reda på när det kommer.
Kram M.

Maryam Krona

07 - 07.03.2010, 09:31

Vill gärna veta mer om detta med.. Har läst att det ska kunna hjälpa mot oss som är känsliga mot värmen.. Och det är jag fruktansvärt känslig mot :(..........

Motin

08 - 09.03.2010, 16:21

Hej alla

Jag ska få Ampyra utskrivet på licens, min läkare skulle ordna allt tills jag har en tid hos honom i april.
Om det är grönt ljus då.
Han tyckte det var ett bra förslag. =)

Upplever att min läkare faktiskt lyssnar på mig.
Dock inte på det örat som sa att jag ville prova LDN, då blev det nej pga han har haft patienter som inte funkat så bra på det.

Ska bli så spännande att få testa, hoppas vi blir ett gäng som får prova Ampyra och kan dela med oss av erfarenheterna.

Kram

blomma

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3165

Användare online: 41

Diskussionsinlägg: 46599

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet