Att byta ut sin neurolog - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Att byta ut sin neurolog

01 - 24.11.2009, 11:39

Hej på er allihopa!

Nu har jag tagit steget och bett få en ny neurolog.
Min nuvarande har konsekvent varit sen, 20-45min till tidsbokade möten och kommit med lama ursäkter (jag har själv sett och hört honom stå och prata/skvallra i korridoren medans klockan tickade för det som egentligen var "min"tid.)
Han är ointresserad av senaste forskningsrönen och väldigt bakåtsträvande gällande byte av och eller nya kommande mediciner, kost och motions inverkan på sjukdomen osv.

Nu har jag pratat ihop mej med min underbara MSsköterska och hon rekommenderade en av de nyanställda som var engagerad och enligt henne höll sig uppdaterad med det senaste.

Bara för jag för tillfället har en mild/lugn form av MS så vill jag inte sitta och vänta på att det ska bli värre, utan tänker ta till alla medel för att sjukdomen just skall hålla sig lugn.
Upp till kamp!

//Ace

"Det är farligt att leva, man kan dö av det."
"Life’s like a box of chocolates. You never know what you’re gonna get."

Ace Krona

02 - 24.11.2009, 15:17

Det där gjorde du helt rätt i !!! =)

Pågen

03 - 24.11.2009, 18:47

Det är vad jag kallar "patient-power"! Bra gjort! Så skulle fler göra... så MÅSTE läkarna skärpa sig.

Må gott!

An1 Krona

04 - 24.11.2009, 20:06

Hoppas att du få en riktig bra neurolog nu.. Det finns många läkare som borde se patienterna lite mer som vip kunder... utan de har den ingen jobb.

Känner mig lyckad lottad att jag ha fått en läk som är engagerad i forskningsfrågor, ung och rolig och som behandlar mig som en människor... det gör mig lugn att få träffa honom. Det är hur det ska vara.

Hoppas nu att du få en som är uppdaterad och trevlig.

Lycka till.

bons Krona

05 - 24.11.2009, 21:06

Ja bra gjort! själv får jag aldrig tummarna loss..

Ella E Krona

06 - 24.11.2009, 21:26

Om han finns på Huddinge sjukhus så vet jag precis vem han är...
Skönt att du fått en annan läkare :)
Jag funderar själv på att byta.
För min är bra på plats men vill man något annat så är personen i fråga helt omöjlig och kommer med ursäkter som att han haft mycket att göra.
Inte helt okej enligt mitt tycke...

Marijah Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 228

Diskussionsinlägg: 62025

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet