Barn och ms - Multipel Skleros forum - Sexualitet vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Barn och ms

01 - 01.06.2007, 13:19

Hej! Nyligen hittat ett forum som verkar bra! Jag har läst lite av inläggen och skulle gärna komma i kontakt med mammor med ms. Har en son på 9 mån, fick ett skov efter amningsslutet och det verkar sitta i. Jag är nog småbarnstrött mm och jag gissar att det spelar in vid skovallvar och längd. Vad tor ni? Kram nybliven mamma och registerad medlem

jordfall

02 - 28.07.2007, 20:36

Hej
Är mamma till en son på 2,5 år, inte helt lätt alla gånger när man är sjuk, men barn förstår fast dom är små.
Hade diagnosen ca 7 år när vi skaffade barn, det bästa vi gjort!!
Men min kropp fick lida mycket efter förlossningen, så det blir bara ett barn för oss, men jag är så tacksam för att han är så underbar och FRISK.
Njut av det första händelserika året!
Kram

blomma

03 - 29.07.2007, 12:09

Hej!
Jag har visserligen inte barn men jag längtar efter barn och vill gärna höra hur ni som har barn och ms får ihop det. Blomma, på vilket sätt tog din kropp stryk av förlossningen?
Kram Idalina

Idalina

04 - 01.08.2007, 07:13

Hej på er!
Jag har nu haft min diagnos i 7 månader.
Jag har en dotter som fyllde 3 år vid midsommar. Tankarna på syskon finns fortfarande kvar men just nu vill jag prova mina bromsmediciner ett tag till.

ljungsan

05 - 01.08.2007, 08:43

Hejsan
Jag har två små killar, 3,5 och 1,5 år och jag fick mitt första skov efter första förlossningen men detta hindrade inte oss att skaffa ett till barn förmodligen blir det ett tredje också, jag har bestämt mig att min diagnos inte ska hindra mig. Visst är man trött stundvis men om det beror på min sjukdom eller att man är småbarnsförälder är svårt att veta.
Jag har än inte börjat med bromsmedicin och är lite nervös över vad allt med detta innebär. Ska även börja jobba igen i september efter min mammaledighet på nästan två år. Få se hur det går.
Det vore kul att höra från andra med barn hur deras vardag ser ut.
Erika

erika74

06 - 12.08.2007, 21:07

Hej! Fick diagnos i januari 2005 och födde vårt första barn i april 2006. Hade en väldigt jobbig period ca 6 månader efter förlossningen. Väntar nu vårt andra barn vilken dag som helst och den här gången har jag försökt att förbereda mig bättre och jag hoppas verkligen att det inte ska bli lika jobbigt efteråt nu.
Martina

martina0615

07 - 19.08.2007, 07:54

Hej
Jag fick direkt efter min andra förlossning octagam via dropp (sedan 1 gång i månaden) för att minska risken att få nya skov. Detta hjälpte mig och jag har mått bra sedan dess. Har du fått något efter din/dina förlossningar? Hoppas allt går bra med dig och er nya guldklimp.
Erika

erika74

08 - 21.08.2007, 19:04

Hej idalina

Nu är jag sen med att svara, men kroppen skyddas under graviditet mot skov, så hepp som ett brev på posten fick jag ALLT som skov efteråt, men det är ju som sagt olika från person till person.

Jag var värksvag och fick verkligen jobba, dom satte värkstimulerande dropp så sent så att det inte hjälpte.

Jag fick ha min man hemma i 6 månader för att jag kunde knappt gå eller bära mitt barn fast jag har repat mig väldigt bra tack vare cellgifter och nu rebif.

Vill man ha barn, så ska man skaffa det, det positiva väger upp, och är det positivt i livet så mår man ju mycket bättre.

Kram

blomma

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3165

Användare online: 46

Diskussionsinlägg: 46599

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet