Ben som somnar vi olämpliga tillfällen - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Ben som somnar vi olämpliga tillfällen

01 - 22.08.2010, 11:25

Hej.
Ska man behöva trycka på larmknappen snart därför att man knappt kan resa sig upp för att benen har somnat. Det jag menar är när man kanske går på en offentlig toalett och har svårt att resa sig för att benen har somnat. Spelar ingen roll om jag gjort ett snabbt besök de somnar ändå. Det låter komiskt men tycker det är jobbigt. Dessutom har jag nervsmärtor i fötterna så det kanske är något samband. Är det bara jag vars ben somnar? CCSVI teorin talar ju om minskade blodflöden. Jag har alltid kalla fötter och dålig cirkulation kanske uppstår mer när man sitter och speciellt på toaletten.

Äpple

02 - 22.08.2010, 21:17

Har också problem med att delar av kroppen domnar bort men jag har mest besvär med armarna. Speciellt på natten om jag ligger på armen eller håller den böjd. Svårt att sova när man hela tiden måste tänka på hur man ska ligga.

Har själv funderingar på det här med blodflödet.

Det är nog ett ganska vanligt problem för många av oss att delar av kroppen somnar/domnar och det är mycket obehagligt.

rosetta

rosetta 1 Krona

03 - 23.08.2010, 06:26

Då jag hade ett skov i vintras domnade både armar och ben och det var allra värst när jag sov. På nätterna "somnade" hela kroppen och när jag vaknade upplevde jag det ibland som att jag var helt förlamad och att jag inte hade någon känsel alls i armar och ben. (Väldigt obehagligt!) Tack och lov dröjde det bara någon minut innan tillståndet släppte och jag kunde röra mig igen.

Även om jag också har känselbortfall i armar och ben dagtid under skoven har jag hittills aldrig varit med om att kroppsdelarna somnar.

Vad det gäller blodcirkulation har jag ständigt kalla fötter under skoven men är tvärtom väldigt varm om fötterna under mina friska perioder.

/Cian

Cian

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 204

Diskussionsinlägg: 62065

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet