botox ... - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

botox ...

01 - 31.08.2009, 09:26

hej igen.jag undrar om det är någon här som har provat eller använder botox nu ? min sjukgym prata om det i våras om ja skulle ta det mot min stelhet i benen.men det blev inte så.men nu är mina jävla knän tröga..funderar på å ringa an botoxen..men frågar lite här först.om det finns några biverkningar å annat jobbigt..mvh sacke

sacke

02 - 31.08.2009, 18:56

Hej sacke..
Jag har provat botox för flera år sedan.
Det var för att jag hade en spastisk ( stel) högerfot och stortå.
Fick 3 sprutor botox med tre månaders mellanrum.
Tyckte att jag fick god hjälp av det.. men efter 4:e sprutan kände jag ingen bättring, så jag fick inga fler botoxsprutor då...
Fick inga biverkningar av det iallafall.
Mitt råd är att.. visst ska du prova..
Lycka till..!
Kram
Gila

Gila Krona

03 - 31.08.2009, 19:06

Botox ? Det är ju ett nervgift. Verkar ju inge vidare med tanke på att det är nerverna som tar skada hos oss med MS. Inget jag någonsin skulle kunna tänka mig att använda. Vare sig emot stelhet eller rynkor...

Marijah Krona

04 - 31.08.2009, 19:50

Hej Marijah.
Botox är inte helt ovanligt för oss med MS. Det låter hemskt jag vet, men faktum är att det är en sådan sak som kan göra väldig nytta för oss. Tex att få botox insprutat i urinblåsan har hjälpt väldigt många.
Kram Kattis

"Snälla flickor kommer till himlen,
andra hur långt som helst"

kattis Krona

05 - 01.09.2009, 12:18

Intressant...faktiskt... att veta.
Det finns verkligen en massa "konstiga" saker som kan underlätta för olika problem.

Gunilla_1967 Krona

06 - 01.09.2009, 13:49

Det är så små doser av Botox vi MS:are får för våra olika besvär.. så det gör ingen skada på oss... tvärtom, vi kan bli hjälpta av det.
Kram
Gila

Gila Krona

07 - 04.09.2009, 19:39

Jo jag förstår ju självklart att olika preparat kan ha olika användningsområde :)
Det är ju bra att man kan använda botox till mer än rynkor, precis som silicon (bakformar, grytlappar med mera) ;-)

Marijah Krona

08 - 04.09.2009, 19:57

Hjälper säkerligen men låter skumt, oavsett
/B

Bozze Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 314

Diskussionsinlägg: 62052

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga