Fampridine - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Fampridine

49 - 08.06.2010, 15:17

@online: Tack
Ha ha skönt att man inte är ensam om att ha det rörigt på hjärnkontoret =)

Kram ♥

blomma

50 - 09.06.2010, 19:47

Hej Stewi och alla ni andra. Det var länge sedan jag öppnade den här tråden,men har inte lyckats fått pröva varken Ampyra eller 4-amino...Har ringt om telefontider med läkare som inte ringt upp,har ringt till Sahlgrenska för att höra hur det går och även Huddinge men inget händer för mig i allafall.Glad för alla som fått testat 4-amino..och följer alla framsteg med stort intresse.Det känns nästan som dom(samhället) väntar på att det ska bli riktigt illa så dom kan skaffa en rullstol till mig istället för det blir väl billigare. Mvh Lars

lars e

51 - 09.06.2010, 21:39

Hej Lars E!

Svårt läge du hamnat i med läkare som inte bryr sig.
Att ta kontakt med patienterna, när önskemål framförts om det, ingår som en pusselbit i god vård.

En möjlighet att få rätsida på detta kan vara att på något sätt ta kontakt med sjukhusets ledning och tala om att läkarna inte hör av sig.

Om du kan hitta en privat neurolog så är det nog det bästa.

Hälsningar

online Krona

52 - 10.06.2010, 11:01

Hej igen!

Kul att inläggen fortsätter igen.
Fick recept och licensansökan från min läkare igår :-)
Nu väntar jag bara på att få tid hos sjukgymnasten för gångtest innan jag startar med Fampridine.
Sedan ska utvärdering göras efter 1, 3 och 6 månader.
Ska väl inte skruva upp förväntningarna för högt men man är ju hoppfull att det ska ha någon positiv inverkan på gångförmågan.

Det verkar ju som det börjat lossna med utskrivningen av Fampridine så kämpa på övriga som inte ännu fått chansen.
Ska väl tillägga att det var ett förslag från min läkare. Jag behövde inte tjata alls :-)

/Stewi

stewi

53 - 10.06.2010, 11:06

Grattis stewi!

Du tycks ha en bra läkare som vet att följa med i vad som händer.

Jag vill uppmana alla andra att aldrig ge sig.

Hälsningar

online Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3213

Användare online: 57

Diskussionsinlägg: 47686

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet