Fortfarande ont efter Avonexinjektion - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Fortfarande ont efter Avonexinjektion

01 - 29.11.2009, 12:52

Hej!
När min man gav mig sprutan i vänster höft för två veckor sedan så gjorde det väldigt ont när han satte nålen så han fick sätta den på nytt innan injektion vilket gick bra. Därefter har jag haft så ont! Jag har aldrig varit med om att det ömmat så länge som två veckor! Har ni varit med om det? Känns inte som nervsmärta utan mer ömt både vid beröring och tryck. Syns inget blåmärke och känns inte svullet.
Vore intressant att höra om ni har varit med om liknande och om det gick över av sig självt...

Tjohej!

cillaa

02 - 29.11.2009, 14:37

Hejsan,

Jo jag har också varit med om detta.
Tog flera veckor innan det gick över.
Fick även mer ont i början när jag började med Avonex men nu får jag varken blåmärken eller att det blöder mycket.
Hoppas att det går över snart :)

/ M

Marijah Krona

03 - 30.11.2009, 08:48

Hej!
Har varit med om att själva sticket gjort VÄLDIGT ont ett par gånger, dock inga obehag av själva Avonex-inj. Ibland träffar man nåt litet kärl (sticker i låret), men oftast inte.
Há dé!

KajsaPe

04 - 01.12.2009, 14:40

Tack för era svar! Jag får vänta och se om det går över...känns nog som det börjar släppa lite nu.
Åh, vad jag längtar efter tabletter!!

cillaa

05 - 02.12.2009, 21:57

Jag har också ont efter sprutan för 1 1/2 vecka sedan.
Har också undrat vad det är. Först trodde jag att det var träningsvärk men det förstod jag sen att det inte var.
Är så jobbigt med sprutor och biverkning av dem.
Är mer eller mindre dålig hela dagen efter.

rosetta

rosetta 1 Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 159

Diskussionsinlägg: 62026

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet