Friskis & Svettis - Multipel Skleros forum - Motion och rehabilitering vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Friskis & Svettis

01 - 19.11.2009, 08:04

God morgon på er :o)
Nu känns det som om jag har hittat "hem". Jag har länge letat efter en skön plats att träna på. Där jag får vara jag med allt vad det nu innebär. Ibland vinglig och sluddrig, ibland sluddrig och halvblind. Men det är helt ok.
F&S är en Ideell idrottsförening och jag tror att det gör sitt. Där finns inte det traditionella vinstintresset.
Där jag tränar har dom alla sorters träning. Yoga , core, startgympa spinning etc.
Vet inte om det passar alla men det passar mig. Just nu startas det upp en ny grupp med styrketränning i gymet för funktionshindrade. Nice
Blåsiga hälsningar från Skåne

gonellen

02 - 19.11.2009, 09:54

Så roligt för dig. Det är ju så bra när man hittar det som passar en själv bäst.
Kram från en annan skåning som inte blåst bort.

"Snälla flickor kommer till himlen,
andra hur långt som helst"

kattis Krona

03 - 19.11.2009, 17:46

Här är en till skåning som tränar på Friskis och svettis...Jag älskar det, dom har massvis att välja på, är alltid hjälpsamma och mycket proffsiga!
Har själv funderat på att kasta mig in i leken och bli ledare, men det får vänta tills jag får lite mer tid över hi-hi.
Ha en trevlig dag!

Kram
Hanna

Tösen Krona

04 - 19.11.2009, 23:27

Jag tränar också vid Friskis & Svettis :)
Så för min del blir det en blandning av core, core bosu, intensivjympa, danspass, afrikans dans, ki balans och stationsjympa :-)
Trivs som fisken i vattnet :-p

Marijah

05 - 20.11.2009, 07:48

God morgon igen

Ja visst är det roligt! Jag ska upp på gymmet idag och om kroppen vill blir det core i morgon :o).
Nu bidde jag nyfiken vad är core bosu?
Jag hoppas att jag pallar afrikanskadansen på Måndag det är ju galet kul.

Hälsningar från en glad skåning som inte har ett enda löv kvar i trädgården efter "stormen" hehe...
(vågar inte kolla hur det ser ut i grannens trädgård)

gonellen

06 - 20.11.2009, 12:20

gonellen
Core Bosu är som Core fast på en Bosuboll där ena sidan är platt och den andra rund.
Ungefär som en boll som blivit kapad mitt itu.
Så det man gör under Corepasset är att man ballanserar på denna Bosuboll.
När jag går på det passet så skrattar jag mig igenom passet för det är helt klart en utmaning inom Core och fruktansvärt fumligt kul.
Så gillar du Core och vill ha en utmaning så tycker jag att du ska prova :-)

Marijah

07 - 25.11.2009, 07:58

God Morgon igen :o)

Träningsvärk... Härligt!!!
Det lät spännande med Core Bosu. Hoppas vi får det hos oss. Tänkte att jag skulle fråga det idag.
Idag ska medlemmar från NHR i Lund på besök hos Friskis&svettis för att se vad de kan erbjuda. Kul!
Ha en riktigt bra dag.
Gonellen

gonellen

08 - 26.11.2009, 11:07

Trener på Spre&Blid (undra om dette er samme kjede som Friskis&Svettis i Sverige ;) ). Der trener jeg pilates og vil prøve meg på bosu over nyttår.
Ellers trener jeg styrke og stabilisering med med wellness-apparatene.

tussalus

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3165

Användare online: 36

Diskussionsinlägg: 46599

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet