Glädje... - Multipel Skleros forum - Allt och inget

MS-portalen - platsen för dig med MS

Glädje...

01 - 26.06.2008, 18:05

Passar svärmors blommor nu och skulle rulla iväg och vattna dem. Men min nin var gosesjuk och ville inte vara själv så jag tog på henne selen, hämtade reseburen och spännband och spände fast buren i knät så rullade vi iväg.

Hon fick skutta i lägenheten medans jag vattnade blommorna och sen hittade vi en liten gräsplätt som var skymd där jag kunde släppa ut henne, hade koppel. Så jag låg på knä och hon nosade runt.

Har letat efter någonstans att släppa ut henne, överallt här är det backar så jag kan inte ta mig utanför husen, men nu vid skolan var det en mur som skyddade och lite gräs där hon fick skutta.

Var så kul att se henne och hon blev skitsur när vi åkte hem igen. Hoppas jag kan få elstol snart så vi kan ta oss ut på längre promenader.

Bytte resebur hos svärmor, hon har en mindre till sina katter så den lånade jag, blir lättar att rulla rullstolen då.

Ska försöka övertala sambon om att jag får ta med min ena pälsboll när vi ska till mina föräldrar om ett par veckor och passa deras katt. Dem har stor gräsmatta där jag och ninen kan skutta/krypa fram.

Men nu får ninen följa med när blommorna ska vattnas så kan vi få en liten stund ihop på gräset. :D

DodeN

02 - 26.06.2008, 20:40

Suck!!
Irran

irran

03 - 26.06.2008, 21:18

Du måste leva för dig själv och din sambo och inte för nån kanin DodeN....
/Bozze

Bozze Krona

04 - 26.06.2008, 22:11

Bara lite intressant och se hur folk kan kasta skit på andra.
Vore kul och veta hur ni vet att hon inte lever tillräckligt för sig själv och sambo. Sluta vara sånna jävla gnällspikar / trähattar, det är väl bara jättebra att DodeN är glad förengångsskull?

Om ni inte har nåt vettigt och säga behöver ingen av er kommentera.
När man är sjuk så måste man hitta små glimtar i vardagen där man kan slappna av och njuta. Och jag tror ju knappast hon vill ha elstol bara för kaninens skull.

@bozze: har inte du några intressen du brinner för? Då tycker jag genast du ska sluta leva för dem och inte ägna dig åt sånna alls utan bara sitta hemma och deppa.

Plux

05 - 26.06.2008, 22:24

Var fick du luft ifrån , Plux....
Och elstol, vad har det med det att göra, det är för hennes egen rörlighet i så fall...och behövs det lär hon klockrent få den som andra....Varför skulle hon hamna åt sidan i den frågan......

Bozze Krona

06 - 26.06.2008, 22:40

Jadu, jag råkade visst andas. :)

Well, jag har inte sagt att hon ska särbehandlas i frågan. Men det verkade ju som det var en av anledningarna till att du skrev som du gjorde jag så jag bara påpekade fakta.

Plux

07 - 26.06.2008, 22:55

Vadå, särbehandlas…varför skulle hon göras det. Det har vi inte ens uttalat. Har hon ansökt om elstol lär hon ju få det om det behövs….och säkerligen gör det, det om man säger att man har problem att röra sig och det lär ju neurologen eller arbetsterapeuten intyga…allt annat är ju knas.
Vad har du för roll som registerade dig idag i detta ämne då?????

Bozze Krona

08 - 26.06.2008, 23:35

Ni gör mig väldigt ledsna ska ni bara veta.

Jag lever inte enbart för mina djur, men dem är dem enda i världen som älskar mig för den jag är, dem dömer inte och dem tröstar när människor sårar mig.

Jag trodde ni skulle bli glada av att få dela min glädje, men istället så blev det en kväll/natt med tårar.

Jag har konstant smärta, kan inte gå speciellt bra, ofta så kryper jag runt i lägenheten för benen inte bär. Mina läkare bollar mig vidare för att slippa ta jobbiga beslut, arbetsterapeuten har i 1.5år sagt "vi avvaktar" med alla hjälpmedel, lyckas snacka mig till endel så jag kan duscha själv.

Har betalat min rullstol själv men kan inte rulla uppför backar så jag är ändå isolerad, kan inte ens duscha alla dagar eller få i mig lagad mat för jag klarar inte av att göra allt sådant själv.

Har en sambo som är sjuk i svår epilepsi så förutom att vara sjuk själv ska jag tvingas upp mitt i nätterna och vaka när jag ser min älskade ligga medvetslös.

Jag säger inte att jag har det värre än någon annan, men trodde som sagt att ni här inne skulle förså min glädje, nu när jag hittat en sak jag klarar av själv. Det må vara en liten sak men gav mig så otroligt mycket glädje och energi. Energi som försvann medans tårarna trillade ner för mina kinder ikväll.

Lär knappst ta med mig kaninen fler gånger på väldigt länge. Får väl sitta här i min lägenhet med mina smärtor och "leva för mig själv"

Funderar allvarligt på att avsluta medlemsskapet här och be om mailadresser till dem som jag har blivit vänner med istället. Vi får se.

Nästa gång hoppas jag att folk tänker innan dem skriver kommentarer som gör andra ledsna.

DodeN

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3879

Användare online: 206

Diskussionsinlägg: 61937

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet