Glädje och tacksamhet... - Multipel Skleros forum - Kommentera Krönikan

MS-portalen - platsen för dig med MS

Glädje och tacksamhet...

01 - 12.02.2009, 23:38

Det där var mitt i prick på mig!! =)

Livet blir inte alltid som man tänkt sig men dom här oväntade vändningarna som det kan ta kan ju faktiskt föra något positivt med sig ändå.. =)

Jag kunde haft en egen son eller dotter som sprang runt här på 8år om jag/vi fått som vi velat. Nu är det inte så men livet är underbart ändå, det har fört så mycket annat gott med sig som jag annars hade missat.
Det finns många sådana här saker jag skulle kunna ta upp men just det här får mig att tänka efter varje gång livet vänder i fel riktning.

Vad är det som säger att det egentligen är fel riktning? Visst har man kanske en plan men den behöver ju inte alltid vara rätt bara för att man själv är så säker på det.

Man kanske blir uppsagd på jobbet......det kan man ju se som en spark i baken för att ta sig för något annat. Det regnar just den dagen man behövde fint väder....man tänker att det är bara så typiskt men i slutet på dagen kanske man har fått uppleva fantastiska saker som man inte annars fått.

Mycket handlar om att fokusera på det som är bra med en dålig situation, för det finns alltid något litet att plocka fram.
Ett ordspråk som jag försöker leva efter är:

"När det blåser hårt bygger många vindskydd.....jag bygger en väderkvarn istället"

Någon frågade mig här på portalen idag vad jag "går" på...... kan det vara kärleken till livet???

//Daniel

Pågen

02 - 12.02.2009, 23:49

Hei, Lisa:-) Veldig gode kronikker du skriver! :-) Jeg er den nye kronikkforfatteren på den norske siden, men har ikke kommet i gang ennå:-) Må bare få uttrykke min medfølelse fordin venns bortgang.. Veldig trist.

Klem.

Linn

03 - 13.02.2009, 10:26

Tack för en tänkvärd krönika!
Hälsningar/Brita M

brita m Krona

04 - 13.02.2009, 10:26

Hva jeg gjør når livet suger?
Jo, for meg er det enkelt.
Da kryper jeg inn i armkroken til Frallan og vi forteller hverandre hvor heldige vi er som har hverandre.
Så heldig er jeg:)
klem porscha

Porscha

05 - 13.02.2009, 15:33

Lisa jag beklagar oxå över din väns bortgång.
Och visst är det mycket man egentligen ska vara glad och tacksam över. Mycket oxå man inte är det med. Men hur löjligt detta kanske än låter var där en sak som verkligen fick mitt hjärta i brand.
Det var när porscha och hennes man "frallan" var och hälsade på mig. Att se deras stora kärlek till varandra efter så lång tid gjorde mig så otroligt glad så ni vet inte.
Jag ska absolut inte sticka under stolen att jag själv verkligen hade velat ha så. Att få se deras glädje till livet och andra människor är jag jätte tacksam över att få se. Det gav mig verkligen jätte mycket tro på männskligheten, framtiden och tron på att där finns mycket gott omkring en.
Kram Kattis

"Snälla flickor kommer till himlen,
andra hur långt som helst"

kattis Krona

06 - 14.02.2009, 08:32

Ord blir så små når vi får slike tilbakemeldinger for de gleder oss mer enn du aner.
Og vi vil tillegge - VI ER GLAD I DEG OGSÅ KATTIS!

klem fra Porscha og Frallan

Porscha

07 - 14.02.2009, 22:30

Precis vad jag också tycker! Det finns så himla mycket att vara glad över, bara nu i veckan när det varit så fantastiskt månsken och svinkallt uppe hos mej.. Då tar jag min hund och går ut i skogen efter något skoterspår och står och bara ÄR och TITTAR... Helt fantastiskt att kunna göra så! Och alldeles gratis!!
Ha en härlig lördag!
Lena

Lena01

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3165

Användare online: 45

Diskussionsinlägg: 46599

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet