Gravid??? - Multipel Skleros forum - Sexualitet vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Gravid???

01 - 06.12.2009, 10:43

hej..

gjort 3 st hemma tester igår efter 1 veckan illamående å alla 3 visade positivt... känner mig så himla kluven.. glad eller inte??? inte en aning!

men värsta av allt, ska jag strunta i å ta min betaferon spruta ikväll??

vem sjutton får man tag i en söndag??!!

mickan

02 - 06.12.2009, 12:51

HEJ Mickan!

Jättegrattis!
Mina ungar är jättestora nu, men jag minns än, hur det kändes. Att få ett positivt besked på "stickan".
Tiden går enormt snabbt och jag lovar... det kommer inte kännas alls länge, innan du får barnbarn.
Men nu , ta det lugnt och njut av tiden.
Både som är nu, och som kommer
Jag kan inte svara på hur injektionen kan inverka på Er, men det finns säkert här på forumet som kan!
Illamåendet lägger sig.....
Ha det jättebäst!

Många lyckönskningar & många kramar
Maryam!

Maryam Krona

03 - 06.12.2009, 13:00

ÅÅÅÅ!!! Nu blev jag avis. Så bra som jag mådde under mina graviditeter;-) Om du ringer till ditt lassarett så kan de säkert svara dej där hur du ska göra med medecinen.

beata Krona

04 - 06.12.2009, 13:37

Hej hej :O)

Jag skulle inte ta den, man kan hoppa över 1 spruta någon gång, man har fortfarande kvar från den förra sprutan i kroppen, så då hinner du prata med sköterskan i morgon... jag vet iaf att man inte ska ta sprutorna när man är gravid.
Grattis och Lycka Till!

Kram från Jenny

jardan

05 - 06.12.2009, 14:27

Du kan väl ringa rådgivningen, 1177.
mvh/BM

brita m Krona

06 - 06.12.2009, 17:52

GRATTIS!! Förstår att du kanske känner dig kluven, men fullt förståligt!! jag skulle inte ta sprutan, men själv gick jag på mina rebif sprutor till vecka 8, hade ingen tanke på att jag kunde vara gravid, och det gick bra... Jag mådde så bra under de 9 månaderna.. klart du ska vara glad! Må gott!

PERLINO

07 - 06.12.2009, 20:53

1177?? vad är det för rådgivning? aldrig hört talas om det!
vet inte ens om jag vill detta..., är så otroligt rädd för allt vad sprutor å lasarett heter så jag skulle nog inte överleva en graviditet.., en kanyl i handen kan dom glömma, å även blodprov!
har precis accepterat att jag är fast med mina sprutor varannan dag, så händer detta!

ingen ide att ringa lasarettet där jag bor då vin inte har någon ms läkare längre och vart jag ska ringa till lasarettet i grannkommunen å fråga har jag inte en aning..
blir så jäkla less på vården å dess information!

mickan

08 - 06.12.2009, 21:47

Förstår om du tycker att det känns skrämmande, allting på en gång men klart att du fixar det! Jag tycker heller inte om när de ska sticka för dropp eller prov men jag använder emla varje gång, då känns det inte. Jag tycker att du ska ringa sjukhuset där de kan få tag på din neurolog och boka en tid.

PERLINO

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3879

Användare online: 201

Diskussionsinlägg: 61937

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet