Gravid med MS - Multipel Skleros forum - Sexualitet vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Gravid med MS

01 - 03.09.2010, 18:35

Hej,är det någon som varit gravid och efter förlossning fått sätta igång med Tysabri??
Det är de dom har planerat för mig.Om jag/vi nu bestämmer oss att behålla barnet.Svåra beslut :/
Betyder att jag inte får amma barnet,kommer kännas konstigt å tomt..

suf

02 - 04.09.2010, 20:10

Nu förstår jag inte?
Ska du fortsätta med Tysabri under graviditeten?
Eller menar du så snart barnet är fött? (om ni väljer att behålla barnet)

Marijah Krona

03 - 08.09.2010, 07:41

Nej,dom vill hellst att jag forsättermed avonexet hela graviditeten :/ trots ökad risk för missfall,å kanske tom. missbildningar...Näpp,,de kan dom glömma,här görs inga chansningar.. Men efter förlossning vill dom sätta igång med tysabri direkt ..Å då blir de ingen amning :(
Men gammaglobulin borde dom väl kunna sätta in ist.

suf

04 - 08.09.2010, 14:50

Nämen fy :S. Vad är det för konstiga läkare som tycker att du ska fortsätta med Avonex under graviditeten?
Hur långt in i graviditeten är du? =)

Marijah Krona

05 - 09.09.2010, 07:29

Är nu i 2a mån. ..jag fattar inte själv vad det är för tomtar i umeå som säger så :/
men min egen neurolog,tycker samma som jag alltså ingen avonex under tiden.. han hade pratat med umeå å dom tyckte tvärtom att jag skulle fortsätta med Avonex. Olika bud jämt från olika håll :(

suf

06 - 15.09.2010, 12:12

Nej lägg av! Du ska ju absolut inte riskera att ditt barn blir missbildat! Ta ingen medicin när du är gravid! Om något så mår ju MS patienter som är gravida mycket bättre under just graviditeten. Dom i Umeå verkar ju helt galna. Hur pass "svår" MS har du? tror du att du och din sjukdomsbild skulle försämras avsevärt om du inte tog din medicin i ett år?
Jag fick diagnos 2001 och började inte behandling förrän 2008. På de 7 åren utan broms hände det is stort sätt ingenting i min sjukdomsbild.
Lycka till och glöm inte att prata med din barnmorska!

KarinDa

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 239

Diskussionsinlägg: 62064

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet