Hej alla härliga! - Multipel Skleros forum - Allt och inget

MS-portalen - platsen för dig med MS

Hej alla härliga!

01 - 10.03.2010, 00:56

Hej igen! Efter ett litet uppehåll härifrån så är jag nu tillbaka! :)

Jag tänkte att jag skulle dela med mig av lite positiva nyheter i mitt liv.
Jag gjorde en koll hos min underbara neurolog för ett par veckor sen. Det har ju gått nästan ett år sedan jag fick min diagnos. Vi pratade en del och hon gjorde alla tänkbara undersökningar vad gäller balans, syn, känsel osv...ja, ni vet allt det där.... och jag mår väldigt bra trots min diagnos och allt såg tipp topp ut. Jag frågade henne om man kunde ställa en diagos på diagnosen eftersom det finns olika typer av ms så sa hon vilket jag förstår att det inte går att säga säkert men med tanke på mitt enda skov som jag haft under året som gått så kunde hon med största sannolikhet bedöma att det var benign ms.
Jag förstår att man kanske inte ska vara allt för hoppfull vad det gäller denna lömska lilla sjukdom men det gjorde ialla fall min dag till en väldigt bra dag att få höra det.

Kramar till er allihopa! Snart är det vår!

No mather what your dreams are, no mather where you go...
Keep your eye upon the doughnut and not upon the hole...

Bra text om att fokusera på det som är positivt!

sunshinenickan

02 - 10.03.2010, 09:44

Hej och tack för din positiva information. Det är alltid roligt att få höra när någon känner sig bra eller upplever något positivt.
Du ska se att du har en ljus tid framför dig..MS har ju så många ansikten, så du har säkert fått ett vänligt "ansikte".
Ha det gott och lev ett "friskt" liv, så mycket du kan..
Kramis
Irran

irran Krona

03 - 10.03.2010, 11:40

Tjena Sunshinenickan!
Så jättebra, skönt för dig . Med alla nya mediciner på G så tror jag att du kan fixa det med MS riktigt bra.
För mig tog det ända tills 2002, jag blev riktigt MS-sjuk.
(började 1992) Stort lycka till och många lyckokramar!
M.

Maryam Krona

04 - 10.03.2010, 15:53

Härligt sunshinenickan!

cillaa

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3165

Användare online: 31

Diskussionsinlägg: 46599

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet