Herbalife för oss med MS ?! - Multipel Skleros forum - Kost och MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Herbalife för oss med MS ?!

01 - 26.02.2010, 12:45

Hej !

Jag behöver gå ner x antal kilon och har därför börjat med Herbalife.Eftersom det inte är något annat än behövliga vitaminer, fibrer osv så borde det ju inte vara något farligt för oss med MS..

Sen vill jag börja må bättre än jag gör... vilket jag tror min viktnedgång kommer göra mycket nytta på..

Finns det nån som har erfarenheter av detta ?

Har hört att en av kunderna (som har MS) till den jag köper Herbalife av mår mycket bättre när hon startade med det.Mildare symptom osv .

Motin Krona

02 - 26.02.2010, 17:08

Hej Motin!

Jag har själv sålt Herbalife en gång i tiden.

När jag själv använde det så gick jag ner 13 kilo på en månad. (Sex till åtta kilo viktminskning per månad var det vanligaste men minns inte helt säkert.)
Jag ersatte en måltid per dag med Herbalifedrinken som fanns i olika smaker.
Oftast var det på kvällarna som jag hoppade över ordinarie måltid men om vi skulle ha gäster en kväll så tog jag det på morgonen eller på lunchen.

Detta var innan jag fick ms och när jag använde Herbalife så blev jag mycket piggare.
Det är mycket viktigt att dricka ordentlig med vatten, näst intill kopiösa mängder.
Medlet i sig gjorde att det var ständiga toalettbesök och lägger man till att det ska drickas mycket så förstår nog alla hur det kunde vara.

Tyvärr så är inte Herbalife lika effektivt för kvinnor som för män.

Kända läkare som är/var bantningsexperter dömde ut Herbalife fullständigt men för min egen del så kunde jag konstatera att det hade verkan.

Många säljare försöker att sälja mer än nödvändigt av det men ex. fibrer och örter samt "matersättningspulvret"/drinken var nödvändigt.
Jag kommer inte ihåg allt av det så jag kan inte ge bra tips om vad och hur mycket av produkterna som man ska köpa.

Har funderat lite på att börja med det igen (behöver gå ner i vikt) men är inte klar över om det kan finnas nackdelar i samband med ms. Exempelvis om viktminskningen blir för snabb.

Hälsningar

online Krona

03 - 26.02.2010, 19:04

Hej alla tjockisar! (inlusive mej själv)
Har också testat Herbalife.(Och sålt.) Då vill man vara en god förebild
Men det är j---a dyrt. Gick över till Gymgrossistens pulver, samma effekt , billigare och att köpa "lösa" vitaminer och omega 3 ingår i vår dagliga frukost.(t.o.m. hunden får omega 3 ,tuggar och tycker det är gott!???)
Att ändra kosten och dra ner på socker är mycket klokare. Jag är nu normalviktig, men har , tack vare(bläää), MS:en mindre muskler, därmed lägre vikt
Kram M .

Maryam Krona

04 - 26.02.2010, 23:51

Hej!

Det stämmer att Herbalife är j-t dyrt.
Blir dyrt även om man räknar mellanskillnad mot vanlig måltid.

Hälsningar

online Krona

05 - 02.03.2010, 21:35

Maryam, vad för slags pulver köpte du? Vad innehöll det?

rosetta

rosetta 1 Krona

06 - 03.03.2010, 22:01

Tack för er input ang detta ! Jag har nu börjat köra med Herbalife.. Ska se om det funkar på mig, men hittills går det bra och har inte fått några problem.. Visst är det dyrt, får kolla upp om det finns nåt billigare alternativ framöver.. Tack för tipset ang Gymgrossisten !

/Fredrik

Motin Krona

07 - 05.03.2010, 22:26

Hej tjokisar!
Jag har varit överviktig typ hela mitt liv men när jag gick i 7 an fick jag hjälp av mormor att följa viktväktarna.
Jag vägde 93 kilo i 7 an. gick ner till typ 63 kilo i 9 an.
Har alltid tänkt på vikten.
Jag tror att det viktigaste är att man är långsiktig.
Det behöver inte gå fort om man ändå ska väga mindre.
Det finns massa metoder att nytja.
Jag har testat både GI metoden och LCHF och båda funkar bra.
Men jag tror att piano är modellen om man ska kunna hålla den nya vikten.
typ 1 kilo i veckan är ganska lagom.
Bara en tanke efter att ha provat.

Metzén

Fredrik M

08 - 06.03.2010, 09:57

Från den ena Fredrik M till den andra ;) ! Japps du rätt, det är ju långsiktigt man ska tänka.. Vill bara bli av med den värsta vikten för att sen gå på GI tänkte jag.. Hursom ska jag dra ner på kolhydraterna o köra mer protein.. Dra ner på godis och så :) också..

Motin Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 293

Diskussionsinlägg: 62064

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet