Hur hög dos amfetamin? - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Hur hög dos amfetamin?

01 - 06.09.2007, 19:56

Hej Alla

Vet att det är några portalare som liksom jag får amfetamin mot tröttheten, så nu skulle jag vilja veta vilken maxdos era läkare har rekommenderat?

Och om någon har tips på vilka tider som har funkat bäst för er, jag tar en tablett vid 8,30 och en till vid 13 tiden om jag inte glömmer :-)
Känner inte att det har så stor effekt.

Har haft maxdos modiodal förut, men mot slutet fick jag fruktansvärd huvudvärk, så då slutade jag.

Även provat amantadin och något mer som jag glömt, det var många år sedan.....och verkningslöst på mig.

Kram

blomma

02 - 07.09.2007, 06:46

Hej Blomma!
Har precis fått höja min dos till 2 om dagen. Men min läkare sa att man tydligen kan höja dosen ganska mycket. 15 st sa han lite på skämt. Men har nog svårt att se att någon ska knapra i sig så mycket. Jag ska ta mellan 2-3 tab./dag. Och 3 kommer jag nog ta när jag vet att man tex ska vara vaken o pigg. Men efter att läst ditt inlägg ska jag ta mina tab. lite senare som du. Nu tar jag vid 7 och 12. Men att ta "middagstab." lite senare tyckte jag lät jätte bra. Då kanske verkan av den håller i sig lite längre på kvällen. Är ju själv morgonpigg och har inte några problem då, men det är mycket värren på kvällen.
Kram Kattis

"Snälla flickor kommer till himlen,
andra hur långt som helst"

kattis Krona

03 - 07.09.2007, 07:04

Vad är det för amfetamin ni tar, ritalin eller är det något annat?

DodeN

04 - 07.09.2007, 07:16

Hej DodeN!
Det står på burken bara Amfetamin. Det ska ju synas ordentligt att man tar sådant. fniss

kattis Krona

05 - 07.09.2007, 08:01

Apoteket kanske köper på plattan i sthlm ;)

Jag disskuterar mycker om amfetamin annars på ett annat forum där folk har adhd, tycker bara det är intressant att man då får det för att lugna ner sig och ni får för att "vakna till". Vad händer då om man har MS och ADHD...

DodeN

06 - 07.09.2007, 09:05

Hej DodeN!
Ja det tror minsann jag oxå att apoteket gör.
Intressant fråga!!
Hur 17 gör de då? Man får kanske vara pigg varannan dag och lugn varannan.
Kram Kattis

kattis Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 2986

Användare online: 70

Diskussionsinlägg: 43196

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Användningsmöjligheterna med mobiltelefoner ökar. Har du en så kallad "Smart Phone", mobil med stor display (typ Iphone eller annan)?

» Visa resultatet