Inleda relation med kille med MS - Multipel Skleros forum - Sociala livet med MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Inleda relation med kille med MS

01 - 08.08.2010, 11:33

Hej!

Jag har sedan en tid tillbaka blivit mer och mer nyfiken på en kille. Han är snygg, trevlig,rolig, charmig och vi har många gemensamma intressen. Tycker verkligen att han är helt fantastisk på många sätt.

Men som om det inte vore nog läskigt när man träffar någon man tycker är intressant - och inte vet om det är besvarat - så har han tidigt berättat att han har MS. Han är i stort sett symptomfri och verkar leva ett helt vanligt liv och jag ser inte MS som något hinder för att inleda något.
Eller borde jag göra det? Jag känner mig ganska dåligt påläst och vet inte så mycket om det. När jag söker information om sjukdomen så är det naturligtivs fokus på de positiva bitarna, vad man KAN göra, vad som är BRA och det är precis så jag ser på det. Eller, jag ser det ganska krasst på det stora hela, alla drabbas vi alltid av något.

Men, han verkar dra sig tillbaka. Jag vet inte om det är på grund av att han har sjukdomen eller om han bara är knepig. Har otroligt svårt att sätta mig in i hans situation och vet helt enkelt alldeles för lite...

Bör man vara mer försiktig att inleda en relation med någon som har en kronisk sjukdom, än med någon som är helt utan några sjukdomar?

Suuussie

02 - 08.08.2010, 15:26

... och det frågar du oss som har ms!

Om du inte vågar gå vidare i en relation så får du aldrig veta om det var rätt kille för dig.

Om du går vidare så kanske det utvecklar sig så att det inte blir ni två. Eller att det blir det.

Man kan inte säga hur ms ser ut. Vi har alla olika symtom. Perfekta är vi inte, men du kan träffa på ännu mindre perfekta killar utan ms.

Chansa, om du gillar honom, vetja!

mvh/brita m

brita m Krona

03 - 08.08.2010, 17:38

Varför inte prata mer med honom och ta reda på hur han mår i sin sjukdom i stället för att dra dina egna slutsatser?
Skulle alla människor se på samma sätt att man inte kan bli ihop med någon som har en kronisk sjukdom så skulle jag vara singel och inte ha en underbar kille och jag skulle säkert inte heller ha ett jobb heller, vilket jag har.
Om du gillar honom så mycket som du säger att du gör så ska inte det här sätta pinnar i hjulet :)

Marijah Krona

04 - 09.08.2010, 11:01

Hej hej..
Jag kan ju bara utgå ifrån mig själv, alla känner å mår ju VÄLDIGT olika i denna sjukdommen.
Jag har haft min diagnos i ca 5år. Levde me mitt barns pappa just då, det tog tyvärr slut pga andra orsaker. Men förra sommaren träffa ja en underbar kille. Han vet om min sjukdom mkt väl. Jag pratar oxå väldigt öppet om allt. Han bryr sig inte alls om allt va det innebär, värk, trötthet mm mm..
Meeen jag backar för att ja tycker inte det är rätt för han....
Kan kanske vara så "din" kille känner..
Jag känner alltid att jag inte vill belasta någon me mina problem.
känner mig kass när jag inte orkar samma tempo som andra.. Men egentligen VET jag att det bara är i mitt huvud. Alla runt mig är väldigt förståeende..

Så mitt råd, PRATA me han. Finns säkert massa rädsla hos han..

Lycka till mvh Madde

falken

05 - 03.09.2010, 18:00

Tuta & kör säger jag!!! Visst kommer det kanske perioder som kan vara jobbiga men det gör det väl även för "friska" individer =) Man kan aldrig veta....Vissa får bara ett skov,medan andra får det jobbigare....
Tänker man positivt & försöker leva ett gott liv så går det bättre....Så vad ger inte kärlek-JO massor av positiv energi = VÅGA!!!!
Kramiz

ebba

06 - 04.09.2010, 07:51

Hej,
Känner du för killen så satsa.....vad framtiden har i beredskap det vet vi så lite om. Även om han har ms så kanske han inte blir sämre än idag, eller så blir han det. Är kärleken stark så kommer ni att kunna handskas med problemen vartefter de dyker upp, om de gör det.
Jag träffade min man när jag hade haft ms i 10 år och idag har jag haft den i 23. Jag var också helt öppen från början med att jag hade ms och han fick ta ställnig,hur han ville ha det och idag är vi gifta och lever ett gott liv. Jag är ändå över 60 :-))
Jag har en son som har ms. Han är gift och har familj och två killar på 8 o 4 år. De har det jättebra och han har inte så stora problem. Han har mycket sensoriska störningar och så har han lite problem med ena benet. I övrigt jobbar han mer än heltid som egen företagare.
SÅ nog ska du satsa om du har de rätta känslorna för killen. Provar ni inte så får ni aldrig veta hur det blir. Det kan ju vara helt andra saker än sjukdomen som får er att inse att ni inte funkar i hop, eller så passar ni varandra som handen i handsken.
Våga o vinn !!!!!
Lycka till !
Irran

irran

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 196

Diskussionsinlägg: 62065

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?