Jag vill inte växa upp såhär. - Multipel Skleros forum - Sociala livet med MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Jag vill inte växa upp såhär.

01 - 26.07.2010, 13:06

Klagobrev.

Jag är 18 år, jag älskar musik, jag älskar att festa och att vara där det händer, jag hatar att inte kunna njuta av ett bekymmerslöst liv.

Var på trästocksfestivalen i helgen, har aldrig varit på festival förr, var taggad som f*n och tänkte att det skulle bli skönt för både mig och min pojkvän att komma bort från allt och bara få "blunda" en stund..

Jag är ju inte ignorant på det sättet utan vi såg till att låna en campingbuss så jag skulle slippa påfrestningen det skulle kunna medföra att tälta, hade med mig näringsrik mat (typ tonfisk på burk osv) en massa mediciner och varma kläder..

Men man skola icket förglömma.
Dag nr.1 gick felfritt, hade skitkul med mina vänner, kände mig pigg och glad och fick vara mig själv igen.
Dag nr.2 blir jag skittrött i kroppen, trög i huvudet, men jag tänker att aja, festivalen är bara en gång om året, jag får vifta bort det bara. Börjar dricka och går och ser några band spela, hoppar runt och har kul men sen kommer smällen.

Kroppen blir som betong, allt ljud gör mig slut, jag ger upp och vill hem, men hittar inte igen min pojkvän. Sitter vid ett staket och gråter tills han tillslut hittar mig och vi drar oss tillbaka till campingen. Väl på campingen känns det bättre, och vi samlas en massa människor på gräsmattan och tar det lugnt och umgås, jag väljer att lägga mig och vila en stund i bussen medans de andra går och köper mat.. Dum idé. Vaknar 11 timmar senare och är skitfrustrerad, kall, less och slut. Går och sätter mig i framsätet och där blir jag sittandes en och en halv timma. En modiodal och en timma senare har jag iallafall nog med ork att öppna en ravioliburk och få i mig näring.

Jag vill inte växa upp såhär.
Jag vill inte.

Kregg

02 - 26.07.2010, 21:45

Nej vem vill ha MS fy f-n.

Men det är bara att vet man om att nu är det konsert den ska vi säga 31/8 på lördag, då är det bara att se till att man försöker att göra det bäst ha så roligt man kan och bara man vet att dagen efter så kommer jag att vara sängliggande, men än sen da jag har i alla fall haft kul.

Jag och min brorsdotter var nere på Pink i höstas, jag tog bilen till Uppsala hämtade Ullan åkte vidare till Globen såg Pink, åt lite mat hem med Ullan för sedan hemfärd.
Det var det bästa jag sett i uppträdande, väl värt pengarna, på jobbet när jag kom hem och efter 2 dar kom baksmällan trött så in i h...vete men jag tänkte på vad hade vi fått ut utav resan uppträdande och varandra. Vi har kommit närmare varandra, hon vet att moster alltid kommer och hjälper henne om jag kan.
Skjutsa hem på natten om brossan inte kan hämta henne hon får sova över om hon vill det mm mm .
Så det finns mycket positivt med ms inte bara negativt.
Jag hittade kärleken på behandlingshem då man minst av allt letar efter honom.
Hoppas att jag hittade något som var positivt i det hela må så gott du kan puss o kram Anna

awi65

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 218

Diskussionsinlägg: 62065

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet