Jobbig tid....:( - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Jobbig tid....:(

01 - 06.09.2007, 10:10

Hej svejs igen....:)

Måste bara gnälla lite igen....
Hur lär man sej att stå ut me att ingen tror på en??
Jag får en sån stark känsla när ja pratar me vissa som står mej nära att dom inte tror mej....
Att ja bara har hakat upp mej på ms.
Men ja vet en del om ms och tycker de är väldigt lika och har en sån stark känsla. Men ja är jätteglad om ja har fel, bara dom hittar nåt och kan börja få mej att må bättre så kommer ja tro dom...läkarna alltså...:)

love455

02 - 06.09.2007, 14:13

Hej!Jag heter camilla och vill bara säga att just så som du känner dig gör jag med.Fast man vet att det inte är så lätt för alla att sätta sig in i sjukdomen.:-)

edvardsen

03 - 06.09.2007, 14:42

Hej Camilla....

Skönt att de är fler som känner lika.
Och ja håller me, de måste va jättesvårt för nära å kära att sätta sej in men känslan av att dom verka tro att de är psykiskt är hemsk när man känner så bra själv att de är nå större fel.

Kram love....

love455

04 - 06.09.2007, 15:00

Jag är i samma sits, alla runtomkring tänker och vet bättre än mig vad som är fel. Har fått höra av läkare att det troligen är fibro och myalgi. Reumatologen som är den enda som lyssnat på mig har helt avfärdat det, han är övertygad om att jag har något neurologiskt.

Vet hur jobbigt det är med personer som inte fattar, hur svårt kan det vara att hålla käft om det man tror och stötta istället?

Pratade med farmor igår som var övertygad om att jag blir frisk om jag skaffar ett jobb, för allt är psykiskt för mig. Det vet hon. Och rullstol behöver jag inte heller, det är bara att bita ihop anser hon. Hur jag nu ska göra det när benen skakar okontrollerbart och inte orkar.

Jag försöker läsa om det mesta jag hittar, men tyvärr så stämmer mycket in på MS och endel andra saker. Klart att man hakar upp sig på det då, att vara ovetade och inte få försöka leta själv efter ledtrådar gör mig jättetokig. Den dagen någon undersöker och utreder ordentligt den dagen kan jag acceptera att läkarna kommer med diagnosförslag.

Igår tvivlade jag så på mig själv att jag fick en släng av hypokondri... jag läste om det och kände att jag är nog hypokondrisk ändå, och att jag ska ställa rullstolen i förrådet och gå överallt istället och skärpa mig... Efter en natts sömn så tog jag kontroll igen, något är fel och även om det är hypokondri, myalgi, MS eller grodsjukan så har jag rätt att få undersökning och hjälp. Så orkar jag kämpa på.

Hoppas du orkar också

DodeN

05 - 06.09.2007, 20:08

Hej DodeN....

Fy va jobbigt du verkar ha det!!!!!
Man orkar ju inte ens bli arg efter ett tag...man blir bara så himla besviken.
Jag håller me, om dom undersöker en och tror på en och kan förklara allt på ett bra vis då kan man gå me på det. Men inte bara göra några undersökningar och säga: Tyvärr...vi hittade inget....allt är normalt men vi har en psykolog du kan få tala me.
FY F-N va lessen man blir då.....:(

Hoppas dom hittar nåt på dej snart....

Kram från love....

love455

06 - 25.09.2007, 18:52

Hej på er!
Jag heter Camilla och har oxå varit i en sådan sitts som att inte veta vad som är fel, man bara tänker på det hela tiden, hjärnan går iett vare sig om man sover eller är vaken. Just saker man får höra från läkare och nära vänner å bekanta, -har du läst i nån tidning eller sett på Tv ang dessa besvär? för då kan man lätt inbilla sig!( då hade jag tappat synen på vänster öga) men jag skriver en akut remiss till ögonmott. ,men du ska inte tro att dom kommer hitta nå fel! -70% av sveriges befolkning har domningar, min arbetskamrat som har cancer jobbar(jag tog mig inte till jobbet ,jag fick inte köra bil) Farmor- du kanske har papegojsjukan (jag har en nymfparakit)
Detta är bara några saker jag rabblat upp, det blev inte så mycket bättre när jag fick diagnosen, min bror som inte trott nått på allt som har hänt blev förbannad å undrade va fan jag hade för jävla doktor.Nu får man istället höra-men du Ser ju frisk ut!!!Man vet inte hur man ska passa in! STÅ PÅ ER!!! det är ni som känner eran kropp om nått är fel,tro på er själv!!! Mvh:Camilla

Milla.

07 - 25.09.2007, 21:12

Man tror ju att alla ska bli nöjda och förstå när man väl får en diagnos, men tyvärr är det inte så. Dem som är emot redan nu kommer nog ha svårt att ändra inställning när jag väl får reda på vad som är fel. Har dem väl bestämt sig att det beror på något så vägrar många ändra inställningen... intressant när det oftast är dem som tycker att man inte ska haka upp sig på en speciell diagnos.

Själv så läser jag massa om ms, men det är på nivån att många symtom är liknande och att jag kan dra nytta av dem erfarenheter som finns. tex. vid spasmer och sexuella problem. Men folk tycker att jag har hakat upp mig på ms.

DodeN

08 - 25.09.2007, 22:19

Kände att jag ville skriva ett litet inlägg till er här.

Åhhh vad jag känner igen mig...
Mina läkare Dom säger det inte högt men dom får mig att framstå som en hypokondriker...
Och att jag precvus som flera av er "hakat" upp mig på MS.
Men kan jag rå för att det rinner kallvattten i huvudet? Artt jag ibland inte vet hur man stavar eller skriver på datorn för att fingrarna blir helt benga...
Kramper och brännande känslor och går som om jag vore full...
Jag vet att MS kan sätta sig å andra ställen där MR inte ser.... men läkarna måste ju ha vevis på prcos allt och det kan driva mig till vansinne..
Gör nej för hur ska man kunna bevisa någonting som ännu inte syns?

kram till er och var starka :O)

sofiawe

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 2986

Användare online: 127

Diskussionsinlägg: 43196

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Användningsmöjligheterna med mobiltelefoner ökar. Har du en så kallad "Smart Phone", mobil med stor display (typ Iphone eller annan)?

» Visa resultatet