Känns som att jag har fått mitt 5:e skov :( ! - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Känns som att jag har fått mitt 5:e skov :( !

01 - 09.03.2010, 14:30

Har mått pyton sedan i fredags förra veckan.. :(.. Grymt yr.. och allmänt konstigt :(... Vet inte vart jag ska ta vägen usch.. Jag gå på Tysabri.. så jag är inte 100% säker på att det är ett skov, i så fall ett mildare då mina första skov har vart OTROLIGT svåra och jobbiga med yrsel,illamående,trötthet m.m..

Jag jobbar 100%.. men har nu senaste dagarna fått ge mig av tidigare från jobbet.. det är funkar bara inte :(.

Nån mer här som går på Tysabri som fått skov ändå ??!

Motin Krona

02 - 09.03.2010, 14:51

Får man underliga symptom under pågående Tysabri-behandling skall man kontakta sitt ms-team, så har jag blivit tillsagd. Tycker du ska ringa och iaf. meddela hur du mår och känner dig.
/bosse

Bozze Krona

03 - 09.03.2010, 17:27

Hej,
säger som Bozze, ta kontakt med din neurolog eller ms sköterska. Tar man Tysabri så ska man kontakta dem om det blir någon förändring. Den informationen hoppas jag att du fick innan du började behandlingen.
Min son tar Tysabri och han har haft skov under tiden. Hon tog sin 31 behandling idag. Han har istället för 4-6 skov per år nu haft 2 sen han började.
Kramis
Irran

irran

04 - 10.03.2010, 12:22

Kunde varit jag som skrev inlägget. Har oxå fått yrsel och konstig känsla i kroppen. Fick det i slutet på januari och det har inte gått över än.. :-(

Jag fick göra en akut MR, men det var inte PML lyckligtvis. Inga aktiva inflammationer såg man heller för den delen..

Har slutat med tysabri, misstänker att det kan vara biverkningar.. Yrsel och muskelstelhet (som jag oxå har) står ju faktiskt som de vanligaste biverkningarna för tysabri.

Hoppas att det snart vänder för dig!! Och för mig! ;-)

toli

05 - 10.03.2010, 21:30

Har inte ringt ännu, men ska göra det imorgon bitti.. JAg har nog åkt på en vanlig förkylning som sen beteer sig skumt pg.a min MS.. skulle jag tro.. Men ska kolla med min MS-sköterska imorgon..

Tack för ert stöd !

Motin Krona

06 - 12.03.2010, 17:14

Hej på Er!

Jag har också yrsel och känner mig konstig i kroppen.
Jag har inga aktiva inflammationer, som man såg i en MR.
Jag tar Tysabri idag.
Jag tror nog att det kan vara en av biverkningarna, med yrsel och muskelstelhet (som jag också har), det står att det är vanligaste biverkningarna för Tysabri.
Skall träffa läkaren på måndag och höra vad han säger, hur jag skall göra..
Det är många Jag.

Ha det

Mvh

many

many Krona

07 - 15.03.2010, 11:21

lycka till Many

Motin Krona

08 - 15.03.2010, 11:22

Det var nog förkylningen som gjorde att symtomen blev värre... För nu mår jag ungefär som förut..

Motin Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 203

Diskussionsinlägg: 62065

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet