Katastroftankar
| Inlägg | Författare |
|---|---|
|
01 - 10.10.2007, 08:36 Hej! Något väldigt jobbigt har kommit över mig, jag har drabbats av katastroftankar. Jag är livrädd att något ska hända mig själv men främst dem jag älskar som familj och nära vänner. Jag förstår rent realistiskt att världen inte har blivit "sämre" än den var för ett år sedan och att förändringen som har skett har skett inom mig. Det känns som jag inte vågar tro på det goda i världen och att jag har tappat all tillit till framtiden. Är det någon som känner igen dessa tankar? Yrvädret |
|
|
02 - 10.10.2007, 10:18 Ja och nej. Jag har inte haft dom tankarna själv men min man har haft och min dotter är precis på väg ut ur det tankarna. Prata med en läkare snart för det går så mycket kraft åt till ingen nytta. Och även om vi alla vet att det finns mycket jävlighet i världen så finns det så mycket godhet också, det gäller bara att kunna se det. Kina |
|
|
03 - 10.10.2007, 10:45 Hej yrväder! |
|
|
04 - 10.10.2007, 11:05 Hej Kina och Smulan! Tack så mycket för era ord och tips! Jag ska absolut läsa den där boken och se till att jag pratar med min läkare! Känns skönt att inte vara den enda som går/gått igenom detta. Tack för att ni finns och tack för att ni tog er tid att svara. Kram Yrvädret |
|
|
05 - 10.10.2007, 18:26 Hej yrväder Skönt att det finns fler med katastroftankar, jag är oxå rädd att något ska hända mina älskade. Ska nog läsa denna däringa boken........................ Kram |
|
|
06 - 10.10.2007, 22:34 Smulan: Är det denna bok du tänker på? |
|
|
07 - 11.10.2007, 08:48 Hej Doden! |
|
|
08 - 12.10.2007, 13:03 det låter ju helt klart att du lider av depression. Och det är väldigt vanligt att få vid MS. Det är normalt, alla får depression nån gång i livet. Man ska njuta av livet när man lever och man kan leva ett gott liv med en sjukdom. Det är bara ens hjärna som spelar ett spratt med en när man är väldigt nere eller negativ. mvh/Sampo |