Kli och stick! - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Kli och stick!

01 - 09.11.2009, 17:12

Jag har ju haft klåda på vänster lillfinger och vänster sida av handen i ca 1-2 veckor, och i morse när jag vaknade så stack det på precis de ställena. Det har stuckit hela dagen, till och från. Jätteirriterande! Kan detta vara ett skov på G eller kommer och går sådant hur som helst?
Idag har jag även haft klåda och en enorm värmeökning på vänster öra. Någon som känner igen sig??
Jag är även enormt trött och börjar känna mig grötig i huvudet. Jag har varken tid eller ork med det här nu.. :0(

/Charlotte (som inte har någon diagnos)

Charlotte80

02 - 09.11.2009, 17:24

Klådan känner man gott och väl igen men inte dagtid men speciellt nattetid kliar på vänster hand + arm så jag kliar ihjäl mig nästan

SkogsMia Krona

03 - 09.11.2009, 17:48

För min del så har båda mina stora skov med känselbortfall, börjat som kliande på just det ställe där domningarna sedan börjar efter ca en vecka eller två. Första gången på vänster hand precis så som du beskriver, andra gången under fötterna (särskilt mellan tårna). Jag kan fortfarande få klåda emellanåt, särskilt precis innan den numera konstant bortdomnade armen blir ännu mer bortdomnad, men har även en punkt under hälen och på ryggen som kliar nästan konstant.

//Anne

Chi Krona

04 - 11.11.2009, 20:27

Hade en vecka eller 2 när jag kliade överallt. Har aldrig haft allergiska besvär, eksem eller något likadant. Tog allergi tabletter och dagen efter hade kliande försvunnet.. underbart. Värt att prova.. receptfritt på apoteket. Clarityn? Någonting sådant. Det är hemsk att klia som en galning...

bons Krona

05 - 18.11.2009, 21:51

Tack för era svar! :0)

Stickningarna satt bara i den dagen jag skrev om det, sen försvann det. Men nu har det börjat igen. Den här gången har kliet börjat "hoppa". Det kliar ena stunden på höger hand, andra stunden på ryggen, på benet, på kinden, på armen, ja ni fattar.
Det är jättejobbigt, jag får nästan panik! Det går inte över när jag kliar heller.
Vad ska jag göra?

/Charlotte (som inte har någon diagnos)

Charlotte80

06 - 28.01.2010, 11:01

Sådär har jag också! Sjukt irriterande! Det sticker till (som om nån sitter o sticker en med knappnålar, lite på måfå sådär...) och ibland kliar det som fasen på kroppen, utan att jag kan se någon anledning till det.

Jag är diagnostiserad med fibro men det vette tusan om jag inte har nåt annat skit (istället eller också)...

Lix_matte

07 - 29.01.2010, 11:56

Får också stick som bara kommer. Ibland riktigt mycke på samma ställe. Himla körigt faktiskt. Igår stack det utanpå näsan så att jag fick nysattack. Kan sticka till var som helst. Är väl nervbanorna som är i obalans eller något?
Eva

Loke Krona

08 - 28.02.2010, 23:26

Det känner jag igen, har inte kopplat det till min MS.
Bra att läsa här, man lär sig mycket.

Besök gärna min hemsida: www.tell-us.se/...

Vimsan Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3879

Användare online: 240

Diskussionsinlägg: 61937

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet