Magnesium - Multipel Skleros forum - Kost och MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Magnesium

01 - 22.07.2010, 15:24

Hej! Är det någon som , liksom jag, har muskelkramper/sammandragningar i mer eller mindre hela kroppen som provat ta magnesium? Har läst att det skulle kunna hjälpa.
Någon som kanske har några andra tips? Håller på att bli tokig ibland när det bara håller på.
Vänligen Laila

LailaJan

02 - 24.07.2010, 15:23

Tjena!

Jag heter Anna och jag tål ej bromsmedficinerna pga allergi, går hos Karin Andersson, Birgitta Brunes kompis jag får en del mediciner som neurologerna inte vet om, det som ej finns i fass finns inte, på apoteket har dom en hel pärm som du kan begära ifrån om du vågar.
Jag tar glycin paraflex och sifrol mot kramper och ryckningar. Det finns inget att tjäna pengar på för läkarna, nu blev det hjärnsläpp igen vad heter det när (patentet har gått ut)där kom hjärnan igång igen.
Har du mer symtom som du inte vet vad du ska göra för att bli av med dom så hör av dig för jag litar mer på dom 2 än någon av neurologerna i Sverige pga att BB har suttit i rullstol i 5 år innan hon kom på vad hon behövde för att få kroppen att fungera igen. Läkare själv.
Dom lyckades med mig på en månadsbehandling efter nästan 2 veckor få upp mig på fötterna vilket inte neurologerna gjorde och dom säger att det inte beror på vad dom har gett mig utan pga att jag hade blivit bättre psykiskt, det blev jag efter att jag kunde började gå, konstigt va eller. Hoppas att du blev klokare av detta brev puss och kram Anna

awi65

03 - 24.07.2010, 20:31

Vad fick du för hjälp/behandling som inte neurologerna kunde ge dig?

Tias.K

04 - 24.07.2010, 22:05

Hej alla!

Det är många som har varit hos Brunes och enligt vad som berättats har det bara resulterat i att de blivit av med många slantar till ingen nytta.
Om hennes behandlingar hade varit övervägande effektiva så hade det säkert observerats mycket mer och skrivits spalkilometer om det.
Det hade nog varit känt av nästan alla att den behandlingen finns.

Visst finns det undantag men de är få och de hade kanske ändå fått förbättringen av någon annan anledning.
Var försiktiga.

Hälsningar

online Krona

05 - 24.07.2010, 22:09

Hej LailaJan!

Jag har använt magnesium och det hjälpte åtminstone något.
Tog inte full dos på grund av att magen blev ännu oroligare.

Du kan köpa magnesium receptfritt.

Hälsningar

online Krona

06 - 24.07.2010, 23:38

Jag har använt magnesium i många år.
får kramper i benen och händerna om jag inte tar dem.
Absolut värt att prova. Jag köper dem i vanlig mataffär det är med magnesium + kalcium (dolomitkalk).
Jag klarar mig inte utan magnesiumtillskott!
Ta gärna också gärna antioxidanter, B-vitamin er och D-vitaminer.
Allt som inte är skadligt är värt att prova!

Lycka till!
Vimsan

Besök gärna min hemsida: www.tell-us.se/...

Vimsan Krona

07 - 26.07.2010, 11:07

Tack för alla svar. Väntar på samtal från min läkare idag ang. magnesiumet. Men tror att jag kommer att prova det ändå vad läkaren än säger. Om det inte är skadligt för mig förstås. Kram Laila

LailaJan

08 - 12.09.2010, 16:56

Hej!

Hur har det gått med magnesiumet LailaJan?

Tänkte själv att jag ska prova det mot kramper..Tänkte först kolla mina värden nu innan jag börjar så jag väntar på att få göra det.
Hur gör ni andra, börjar ni rätt upp o ner eller kollar o jämför ni era värden, före-efter?

hälsningar Fidelie

Fidelie Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 146

Diskussionsinlägg: 62054

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet