mbt skor på remiss - Multipel Skleros forum - Motion och rehabilitering vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

mbt skor på remiss

01 - 15.07.2008, 20:16

hei vil bare opplyse om att mbt skor går det å få som hjelpemiddel og da betaler vi 600 i stedet for 2500
herligt:)läkaren må bare skicke remiss til ortopedverkstaden

kram kim

Kim:)

02 - 15.07.2008, 21:31

Hejsan. Inte visste jag det, jag köpte mina för 2100kr. Jag tycker dom är himla bra faktiskt. Känner mej nästan vingligare i vanliga skor, Blir på nåt sätt en mjukare gång. Rekomenderas varmt!
MVH: Jonny.L

"Don´t worry be happy"

Jonny68.

03 - 16.07.2008, 00:41

Vad är MBT skor?

Anette

anette-gbg

04 - 16.07.2008, 07:51

Jag var å testade ett par igår.Och det var verkligen ovant att gå i.Men jag reagera på priset att dom är så dyra,men sen sa försäljarn att dom inte tål vatten,låter hel mysko han höl med och sa att det måste dom jobba vidar med.Men det där låter ju toppen om man kan få hjälp till att köpa ett par.Det måste jag kolla upp.kram Nina

nina_ Krona

05 - 17.07.2008, 19:10

hei
jeg hentet mine idag,ute sko,og jeg får kjöpt ett par inne sko også for samme pris,600kr pr par,så dette må dere kolle opp

hälsar kim

Kim:)

06 - 02.02.2010, 21:49

Kim, du berättar att man kan få remiss på MBT skor, det låter jo kanon, men jag läste i en tidning att inte alla ortoperder rekomenderar mbt, att de har olika synpunkter på nyttan...Vem ska man prata med för att få remiss, jag frågade min läkare men hon visste inte hur man skriver i remissen, kanske inte så vanligt...Jag köpte ett par MBT och de kostade runt 1800 men det är de värt, kanonbra effekt på hållningen och balansen...
Hadet bra

glenn Krona

07 - 04.02.2010, 11:46

En remiss på skor går via ortopedtekniska på sjukhuset, iaf i mina trakter ;)
Min sjukgymnast sa att hon kunde skicka en remiss dit åt mig om jag ville, så prova den vägen, annars ringer du ortopedtekniska o kollar hur du /ni ska gå tillväga.
Må gott

Gunilla_1967 Krona

08 - 08.03.2010, 23:32

Hej!

Det e nog med detta som med så mkt annat att det skiljer sig beroende på var man råkar bo. Heltokigt! Inom Region Skåne får man visst inte längre köpa mbt-skor på remiss. Så man måste alltså numera stå för hela kostnaden själv och det blir ju en rejäl prisskillnad.

hälsningar Fidelie

Fidelie Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 236

Diskussionsinlägg: 62064

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet