ms otäck sjukdom - Multipel Skleros forum - Allt och inget

MS-portalen - platsen för dig med MS

ms otäck sjukdom

01 - 23.02.2010, 02:10

Nej man dör inte av ms, men när kroppen inte orkar kämpa mer så dör man. Min mamma kämpade orkade knappt att ta sig fram, en dag så bara föll hon ihop, läkarna sa att hon dött av brustet hjärta. Och det fick hon för hon kämpade och kämpade med sjukdomen.

diddie

02 - 23.02.2010, 02:18

Glömde säga att jag har ms också.

diddie

03 - 24.02.2010, 08:45

Visst kan det vara lite otäckt med MS, men jag tycker att det är viktigt att påpeka och uppmärksamma de positiva händelsen som sker. Det kan vara allt från att klara av en fysiskt krävande uppgift till att bara ha en härlig dag där allt bara flyter på.
Jag har däremot en fundering om hur ni brukar göra i nya relationer med vänner och så. Berättar ni om sjukdomen eller inte?

glorry

04 - 24.02.2010, 16:21

Jag har fått en del nya vänner under dessa 6 åren som jag har haft MS. Jag är ärlig och berättar från början, hur det är och att jag inte alltid orkar. Men det är för jag är rädd att de skall tycka att jag är konstig. Men sen har jag lärt mig att inte jämnt prata om MS utan jag lever som jag är frisk och ser vad jag kan göra och har accepterat det jag inte kan göra allt, jag måste välja. Men det är OK. Men självklart har jag perioder när jag tycker mycket är skit och är ledsen, men det är mindre av den varan. Man måste vara snäll mot sig själv. mvh amrie

amrie

05 - 27.02.2010, 15:56

Hej!

Jag berättar inte om det inte är nödvändigt. Jag brukar tänka att alla som har tex astma, diabetes eller något annat kroniskt brukar inte alltid berätta det. Jag berättar bara om det känns nödvändigt.

smultron

06 - 04.03.2010, 22:33

Hej diddie.
Har inte sett ditt inlägg förrän nu. Ser att du är ny här.
Välkommen hit.
Förstår om det är många tankar som cirkulerar i huvudet med tanke på din mammas ms och din egen.

Här kan du skriva av dig om allt mellan himmel och jord.

rosetta

rosetta 1 Krona

07 - 05.03.2010, 10:25

diddie, jag känner med dig. Vad tragiskt för din mamma.
För din egen del vill jag säga, vi är många här som kan hjälpa åt att hjälpa varandra. Du är inte ensam.

Kram på dig!

Besök gärna min hemsida: www.tell-us.se/...

Vimsan Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 216

Diskussionsinlägg: 62064

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet