Muskelsmärta?? - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Muskelsmärta??

01 - 22.08.2010, 20:23

Har en liten fundering.. Jag har haft ont i låret (muskeln) hela dagen. Det gör verkligen jätteont. Dunkar, bränner.. Jag kan inte riktigt förklara smärtan men det är riktigt jobbigt. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken.. Inte så ofta jag känner såhär och undrar om det beror på MS eller annat? :S

Madde

ceewee

02 - 23.08.2010, 10:02

Jag tog en Lyrica 50 mg blev sjukt trött och dåsig men värken försvann och jag sov 11 timmar :S. Men den enda tabletten som någonsin fungerat på ledvärk och muskelvärk.

ceewee

03 - 24.08.2010, 13:03

Hej Ceewee! Jag har också samma problem med muskelverk som sitter i händer eller rättare sagt i fingrarna. Föra vecka var jag hos min läkare och tog upp denna fråga . Han sa att det är troligt att det är bero på Ms. Trots att jag har normal styrka i båda händerna så ville han ändå att jag byter medicinering från avonex till tysabri. När jag fick min diagnos så sa min läkare att Ms förknippas inte med smärta . Hm… Själv fick jag efteråt uppleva nervsmärtor i mina fötter och muskelvärk i fingrar.

Äpple

04 - 28.08.2010, 11:23

Det låter som mitt högra lår.
Jag har en muskel som ligger djupare ner, som är spastisk o det ger mig en kall, hård värk.
Jag har fårr rekomendation att kontakta sjukgymnasten för hjälp.
Må gott

Gunilla_1967 Krona

05 - 31.08.2010, 16:09

jag har samma problem och fick prova baklofen och 1 tab på kvällen och benet är helt fritt från kramper och spänningar.

Finns en baksida, jag går sämre än när det är sådär krampaktigt.

Man får avgöra vad som är bäst och jag trivs bättre med en icke krampande ben för det är flera muskler som krampade.

Neurologen ska ringa på torsdag och då ska vi utvärdera effekten av det hela.

/Zanna

Zanna Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 242

Diskussionsinlägg: 62064

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet