NHR - helg för personer med MS, Katrineholm/Flen - Multipel Skleros forum - Sociala livet med MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

NHR - helg för personer med MS, Katrineholm/Flen

01 - 02.06.2010, 14:08

Vi på NHR arrangerar ännu en temahelg för män och kvinnor med diagnosen MS.

Datum: Fredag 22 oktober 18.30 – Söndag 24 oktober 15.00.

Plats: Åsa folkhögskola i Sköldinge, som ligger mellan Katrineholm och Flen. Skjuts från Katrineholm C kan ordnas. Det går även bra att ansluta senare på fredagskvällen. Föreläsningarna inleds lördag fm.

Innehåll:
Föreläsare är Anders Österberg, som är neurolog och överläkare vid Motala lasarett. Ämnen som tas upp är bl a vardagen med MS, olika symtom, rehabilitering och behandlingar. Anders kommer även berätta om sin forskning kring smärta och kognitiva svårigheter som kan uppkomma vid MS. Under helgen finns gott om tid till egna frågor kring sjukdomen.

Pris:
Kostnaden för NHR-medlemmar är endast endast 500 kr/person för hela helgen! Då ingår kost och logi i enkelrum samt föreläsningar. Det går bra att lösa medlemskap i NHR i samband med helgen, och då betala medlemspris. Icke medlemmar/personliga assistenter betalar 1.500 kr.

Antal deltagare: Ca 25 personer.

Sista anmälningsdag är tisdag 21 september 2010. Anmälan kan ske via e-post till ms.skoldinge@nhr.se eller per telefon till undertecknad på 08-677 70 26.

OBS att NHR inte tillämpar principen "först till kvarn" vid anmälan, utan att man har fram till 21 september 2010 på sig att anmäla sig. Vid ev. platsbrist sker lottning bland de anmälda.

Mer information - samt intresseanmälningsblankett -finns här!
Denna helg arrangeras inte i samarbete med något läkemedelsbolag (om någon undrar).

Hälsningar
Magnus Andersson (ej neurologen)
Neurologiskt Handikappades Riksförbund
Tfn 08-677 70 26

NHR Magnus Andersson

02 - 19.08.2010, 09:40

Hej!

Vill upplysa om att det fortfarande finns tid att anmäla sig till helgen.

NHR tillämpar inte principen "först till kvarn" vid anmälan, utan att man har fram till 21 september 2010 på sig att anmäla sig. Vid ev. platsbrist sker lottning bland de anmälda.

MvH

Magnus Andersson
NHR
08-677 70 26

NHR Magnus Andersson

03 - 23.08.2010, 15:22

Innehåll:
Föreläsare är Anders Österberg, som är neurolog och överläkare vid Motala lasarett. Ämnen som tas upp är bl a vardagen med MS, olika symtom, rehabilitering och behandlingar. Anders kommer även berätta om sin forskning kring smärta och kognitiva svårigheter som kan uppkomma vid MS. Under helgen finns gott om tid till egna frågor kring sjukdomen.

ska jag betala 500-1500kr + resan dit bara för att lyssna på en tomte om det jag redan kan veta eller finna på nätet, verkar ju va rena skämtet, och inte ett enda ljud om ccsvi :-(

sen att ni framhåller gärna att de är duktiga må va hänt, men om forskaren och neurologen har en dold agenda så spelar de ju ingen roll hur duktiga dom är bara ni får era stålar också.

ja jag tycker det är tråkigt att mitt förtroende om mångt och mycket är naggat i kanten, men tills inget annat framkommer förblir det så

Fantomen

04 - 02.11.2010, 23:40

Tack Magnus för en mycket inspirerade helg i Katrineholm. Ander var en mycket bra föreläsare som med sitt kunnande kunde beskriv alla aspekter på sjukdomen och behandlingar. Särskilt intressant var ju att höra om ny behandlingar som CCVI och stamcellsbyte och medicinering i tablett form. Han togs sig också tid att lugnt besvara alla frågor och funderingar som man har om sjukdomen i grupp och även enskilt tog han sig tid. Mycket bra helg som kund till och med börjat lite tidigare på fredagen. Maten var god hälsa köket det.500 var ju otroligt billigt för allt detta.

MVH Claes

Latino

05 - 02.11.2010, 23:53

Hej! Åh så roligt att höra att Anders tog upp ccsvi också denna gång! Hälsningar fidelie

Fidelie Krona

06 - 14.11.2010, 13:03

Jag håller med Claes helt och fullt.
Helgen i Katrineholm var mycket givande på alla plan och Anders var en förträfflig föreläsare. Att han dessutom var tillsammans med oss hela helgen så man kunde prata om funderingar, lite vid sidan om, var knappast någon nackdel.

Ett stort tack riktar jag till Magnus, Anders och medhjälparna ( var det Magdalena och Matilda?).

Mamik

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3888

Användare online: 210

Diskussionsinlägg: 62067

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet