Ny här! - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Ny här!

01 - 02.03.2010, 17:38

Hej! För ca 1 år sedan så började jag få ont i korsryggen som sedan strålade ut i båda benen. Det blev bättre ett tag (hade fortfarande ont men inte på samma vis) men för ungefär ett halvår sen så kom det tillbaka och jag har haft riktigt ont sen dess. har även sett väldigt suddigt på vänster öga med jämna mellanrum och haft ont vid ögonen när jag har haft feber. Nu har jag också börjat få ont i överarmarna, känner av det speciellt när jag vaknar på morgonen. Då det känns väldigt stelt och och gör ont så fort jag rör på dem.

Jag har uppsökt läkare men han trodde att det berodde på att jag hade lite sne ryggrad och att jag ska börja träna men jag har gått dagligen i några månaders tid men det hjälper inte det minsta. Ju mer jag har läst om MS desto mer tycker jag att symtomen stämmer in. Börjar bli orolig.

Är det någon annan som har haft liknande symtom och fått diagnosen MS?

chubu

02 - 02.03.2010, 18:48

Hejsan Chubu och välkommen
Det du beskriver låter faktiskt mer som ett ryggproblem än MS så din läkare har kanske rätt. Har du varit hos en neurolog? Om inte kan du be att få en remiss dit om du känner att det finns fog för oro, annars bör du be din läkare att åtminstone undersöka dig. Om han/hon kommer fram till att det faktiskt är din rygg som krånglar så be om att få komma till en sjukgymnast. Där kan de hjälpa dig att träna "rätt" så att du inte belastar ryggen ytterligare.

//Anne

Chi Krona

03 - 04.03.2010, 11:14

Hej, och välkommen hit!

Håller med Chi, en undersökning av en ortoped och sedan en neurolog, så får du kanske säkert veta vad som är fel. Lycka till och krya på dig! kram M.

Maryam Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 343

Diskussionsinlägg: 62052

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet