Ny på portalen - Multipel Skleros forum - MS i familjen

MS-portalen - platsen för dig med MS

Ny på portalen

01 - 15.06.2010, 19:50

Hej alla ni med ms och deras vänner och anhöriga. Jag har haft min diagnos i två år nu, men troligtvis att haft sjukdomen längre än så. Det började med domningar i fötterna som spreds upp i hela kroppen och ut i armarna som tandläkarbedövning/michelingubbe-känsla. Det var några oroliga dygn med tanken att "nu dör jag nog" innan jag fick reda på (efter MR- undersökning) att jag hade Ms. Har haft lite små skov efter det med svaghet i vänster ben och domningar i ansikte men värst är den mentala tröttheten som bara slår till... Skulle vara kul att prata om allt möjligt med andra med ms. Jag har inga vänner eller släktingar som har ms och ibland behöver man prata av sig eller hur?

Pia-m

02 - 15.06.2010, 22:33

Hej och välkommen hit! Här finns det många att prata med. :)

Kram

Näktergal

03 - 16.06.2010, 08:28

Hej

Jag heter anna,och denna sidan är så skön för man känner sej normal.......annars tycker jag man gärna känner sej som UFO har landat i en......

Du är inte ensam Kram ,och solig dag//anna

nitton

04 - 16.06.2010, 14:42

Hej Pia-m..
Välkommen till oss här på MS-Portalen..!
Det är viktigt och värdefullt att nån eller några som oxå har MS att prata med, tycker jag.
De förstår ju bättre hur det är och så...
Jag har fått många vänner genom åren som oxå har MS, dels genom Portalen men oxå genom NHR.
Fick min diagnos för 15 år sen.. men jag har haft symptom i 28 år.
Kram
Gila

Gila Krona

05 - 16.06.2010, 21:46

Hej Pia om du har någon msn kan du addda mig:Skogsmia@live.se

SkogsMia Krona

06 - 16.06.2010, 22:34

Hej Pia-m!

Jag önskar dig också välkommen hit.
Här kommer du att möta många trevliga personer.

Som ny här tycker jag att du ska försöka att läsa något av det som skrivits här.
Exempelvis Ms-behandling.

Hälsningar

online Krona

07 - 17.06.2010, 11:37

Hej Pia-m !
Jag faller in med de övriga och önskar dig välkommen hit på portalen till oss andra MS:are. Här kan vi prata om allt och är det något som man inte vill skriva öppet så kan du skriva privat till någon som kan försöka lotsa dig rätt.
De flesta här är väldigt goda vänner och även om vi aldrig har träffats "live" så tycker vi att vi känner varandra rätt bra efter en tid här.
Det är viktigt att ha någon att utbyta tankar med när det gäller sin sjukdom för ingen som inte är drabbad kan egentligen förstå alla konstiga symtom man kan få. Ibland tror man själv att man inbillar sig, men så läser eller pratar man med någon här inne och så upptäcker man att det är fler som har eller känner som mig och då faller en sten och man förstår att det är så här det kan vara...:-)
Så dra dig inte för att skriva av dig....det finns alltid någon som svarar..
Jag har haft min msdiagnos i 23 år och säkert haft sjukdomen några år innan också. Jag går utan hjälpmedel och mår efter omständigheterna och alla år, faktiskt riktigt bra..har sensoriska störningar och så den förbannade ms tröttheten förstås..
kramis
Irran

irran

08 - 17.06.2010, 13:56

Hej Pia-m!
Även jag stämmer in i dom andras välkomsthälsningar.
När du är här på MS-Portalen så kommer du att märka att du inte är ensam med din sjukdom och att vi andra som är här så att säga pratar samma språk.
Du behöver inte tveka att skriva och fråga om det är någonting som du går och grubblar och funderar på.
För det mesta så går det att få relativt bra svar från någon annan som har samma problem, men ibland så kan en del frågor även dras i långbänk eftersom det många gånger finns lite olika svar på en fråga.
Ibland så kommer du även att märka att en del diskusioner har en viss vana att kunna spåra ut, men även det är ju faktiskt någonting som även händer i det vanliga livet med;-)
Hälsningar
Kenneth

kenneth Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 287

Diskussionsinlägg: 62064

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet