orolig - Multipel Skleros forum - Sociala livet med MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

01 - 18.03.2010, 12:41

Internet i all ära, men när man har mystiska besvär och surfar runt så kan det vara lite skrämmande. Jag har ingen diagnos, men känner mig så otroligt träffad av vissa inlägg. Myrstickningar i fötter och ben och nu även händer. det bränner i huden och jag känner att delar av fot och lår har domnat. Jag är fantastiskt trött. det värker i höfter och fram i bäcken. Får rysningar som känns som statisk elektrisitet. Jag inser ju att jag måste bege mig till läkaren. Men är rädd...
Kan det vara MS???

76

02 - 18.03.2010, 13:31

Jag tycker absolut inte att du ska vara rädd se det såhär att när jag går till en läkare så kan jag må bra igen. För som det är nu så är det ju mycket bättre att gå och få det fixat än att du ska gå runt och ha domningar osv.
Jag fick min diagnos för fem månader sedan och det var en stor grej att gå igenom men nu mår jag så mycket bättre. MS är inte livsförändrande jag lever på precis som vanligt och märker det endast ibland av trötthet.
Du kommer (om det nu är MS) fortfarande att vara samma människa.

Svar på din fråga är att jag hade exakt samma symptom som du men givetvis ska du åka till en läkare var inte rädd för det.

angelicaglimmer

03 - 18.03.2010, 13:53

Tack för svaret. Man skrämmer upp sig själv så himla mycket när man inte vet vad som är fel. du har rätt. sålart måste jag gå och få det kollat. Har ringt idag... Oavsett vad det är så fixar jag det...
Ditt svar fick mig att vända på det hela och känna mig positiv till att verkligen få reda på vad som är på gång. Oavsett vad det är så är det bättre att veta...
Kram och tack igen

76

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 352

Diskussionsinlägg: 62052

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet