orolig - Multipel Skleros forum - Allt och inget

MS-portalen - platsen för dig med MS

01 - 18.03.2010, 12:55

Internet i all ära, men när man har mystiska besvär och surfar runt så kan det vara lite skrämmande. Jag har ingen diagnos, men känner mig så otroligt träffad av vissa inlägg. Myrstickningar i fötter och ben och nu även händer. det bränner i huden och jag känner att delar av fot och lår har domnat. Jag är fantastiskt trött. det värker i höfter och fram i bäcken. Får rysningar som känns som statisk elektrisitet. Jag inser ju att jag måste bege mig till läkaren. Men är rädd...
Kan det vara MS???

76

02 - 18.03.2010, 13:23

Hej,
Det är ju helt omöjligt för oss att svara på om dina symtom skulle tyda på MS. Du måste ju söka till en neurolog för att bli utredd.
De symtom du beskriver kan ha en hel mängd olika orsaker.
Irran

irran

03 - 18.03.2010, 13:54

Du har såklart rätt. Har ringt och bokat tid idag!
Tack!

76

04 - 18.03.2010, 14:15

Hej 76.

Jag håller med dig!! Jag har precis samma symtomer som du, plus en massa fler. Googlar jag så hamnar jag på MS. Jag fick diagnos fibromyalgi förra sommarn och på fibrosidor står SAMMA symtomer!! Så man blir ju lätt förvirrad. Jag ska iallafall på MR hjärna nästa fredag för att utesluta MS...I så fall hör mina symtomer till fibro...

Kram

bassets

05 - 19.03.2010, 09:37

Hej 76
Bra att du bokat tid. Det är ändå bättre att komma under utredning än att bara gå och känna en massa konstiga symtom och inte veta varför man fått dom. Det finns nästan inget värre än ovissheten. Det är så lätt att bli fixerad, när man känner att det händer något i kroppen och man inte kan förklara vad det beror på. Hoppas de ska hitta orsaken. Det behöver ju som sagt inte vara ms, men skulle det var det så är det bra att få diagnosen, så att de kan sätta in bromsmedicin.
Lycka till..
Irran

irran

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 361

Diskussionsinlägg: 62052

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet