skov - Multipel Skleros forum - Allt och inget

MS-portalen - platsen för dig med MS

01 - 30.08.2010, 08:12

Hej!
Är det någon som vet om ett skov kan vara bara över en dag? (Annars var det något annat)

kickio

02 - 30.08.2010, 11:04

Vad jag har hört (vet ej om det är fakta dock) så om symtomen varar i mer än 48 timmar så är det ett skov.
Fast jag kan inte garantera att det jag skriver stämmer...

Marijah Krona

03 - 30.08.2010, 11:29

det råder väl delade meningar då bland idioterna läs neurologerna då jag i tidigt skede fick beskedet några veckor, för ca 2 år sedan, tror dom blandar äpplen med päron och skov med biverkningar från medicin, trodde dock inte det för 2 år sedan men nu är de annorlunda och närapå mer än tro !

Fantomen

04 - 30.08.2010, 13:19

Hej kickio!
Även jag har fått lära mig att det inte räknas som ett nytt skov om det inte har varit i mera än 48 timmar.
Då när jag frågade om det var ett skov sa dom att dom kallade det för ett falskt skov som då skulle kunna vara rester av ett tidigare skov.
Hälsningar
Kenneth

kenneth Krona

05 - 30.08.2010, 15:27

hej på er

Jag lämnar det här forumet nu för ett tag. Det e inte lämpligt, att som Fantomen, på ett sånt här forum kalla neurologer för idioter.!!!

MVH
Olov

olov Krona

06 - 30.08.2010, 16:00

Hej Olov!
Jag tycker att det vore väldigt synd om du kliver av ett tag från oss många andra här som är seriösa.
Tack och lov så är den absoluta majoriteten här personer som inte håller på med att kränka andra personer eller läkare för att dom inte delar någon viss persons åsikter.
Det är bara beklagligt om det finns personer som inte kan uppföra sig som en vuxen person.
Jag har träffat ett par personer som har varit medlemmar här tidigare men som inte är det längre.
Förklaringen då var att om man redan är lite deppig för att man har fått diagnosen MS, så mår man ju inte så mycket bättre när man kan riskera att bli påhoppad av en person som tar sig för stora friheter och tycker att allt den personen tycker är rätt och om man inte tycker som den personen så är man en stor idiot som kan gå och hänga sig.
Min förhopning är att sådana personer till slut inser vad dom håller på med och slutar upp med att nedvärdera andra.
Trots allt så har vi alla en stor nytta av att hjälpa och stödja varandra, vi behöver inte stjälpa varandra det räcker med att våran MS ställer till tillräckligt med problem ändå.
Hälsningar
Kenneth

kenneth Krona

07 - 30.08.2010, 16:07

Hej Olov..
Jag skriver under på det som Kenneth skrivit.
Låt inte en sån som fantomen få dig att lämna forumet. Synd att han kan skrämma bort nytillkomna som behöver få stöd och hjälp.
Kramis
Irran

irran

08 - 30.08.2010, 17:06

kommer man på folk med att ljuga så var jag väldigt mild i mina ord, sen att ytterligare folk har svårt att fatta är bara beklagligt, se bara senaste tidens både komentarer och attityd från neurologer-svenska forskare ! fast javist fint folk använder bäste-bästa för att sen fortsätta konflikten, vem kränker vem ?
jag har åtminståne en ärlig attityd där man vet var man har varann, vissa andra vill gärna hyckla, är det the swedish way ;-)

ni litar på och alltid utgår ifrån att läkaren har rätt och att det aldrig sker övermedicinering, det är nog där skon klämmer och att ni tror att ert yttre gör er till vad ni är, i dessa civiliserade tider har de fan ta mig aldrig nånsin varit sämre !

Fantomen

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 170

Diskussionsinlägg: 62052

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet