Spikmatta? - Multipel Skleros forum - Motion och rehabilitering vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Spikmatta?

01 - 27.12.2009, 20:11

Hej på er.
Ja fick en spikmatta i julklapp och testa den här om dan och blev helt avslappnad och spänningarna i mina ben försvann för en stund. Helt underbart.
Är de nån mer som testat detta?
Kan de fungera i längre utsträckning om man använder den lite varje dag?
Jag har hela tiden trott att de bara vart säljtrick eller nått så jag har inte vart intreserad innan men nu när jag ändå fick en så var de ju värt att testa.

Kram

Sandra88

02 - 27.12.2009, 20:33

Hejsan..
Jag har haft min spikmatta ganska länge nu och jag ligger på den varje kväll innan jag ska somna.
Mig passar den alldeles utmärkt och jag upplever ett välbefinnande av att ligga på den, både avspänning och smärtlindring i min onda rygg o nacke.
Man ska inte lyssna på andra utan testa själv hur man upplever den.
Den botar ju absolut inte något, men den kan få en att må bättre...
Måste få berätta att min dotter har en katt som också älskar att ligga på spikmattan. :-)

irran Krona

03 - 01.01.2010, 12:08

Spikmattan är nog härlig.Jag står på den varje dag tio minuter.Zonterapi punkterna ligger ju i fotsulan.Jag ligger på den också och helt utan T-shirt det är skönt.Njut.

michelin gumman Krona

04 - 04.01.2010, 14:23

Jag har haft min spikmatta sen i somras.
Den är väldigt bra för mej... spänningarna i rygg och nacke försvinner ett tag.
Även min spastisitet blir lindrigare:)
Blir behagligt varm av att ligga på den oxå.. och det tycker jag är skönt nu när det är så kallt ute.
Kram
Gila

Gila Krona

05 - 13.01.2010, 17:29

Köpte spikmattan för ett par år sedan och använder den med jämna mellanrum, speciellt när jag har lite ont i ryggen, pga träning eller drag :-)

Tycker det fungerar alldeles utmärkt, tar på mig hörlurarna och lyssnar på skön musik och bara flyter iväg i 40 minuter - 1 timme... Försöker tajma in det så att min son inte plötsligt vill ha min uppmärksamhet, eftersom det är svårt att lägga sig på samma ställe efter man väl rest sig upp, så nuförtiden blir det oftast efter kl:19 på kvällen :-)

droren

06 - 17.01.2010, 22:39

...er helt fantastisk.

Bruker den på rygg og under tunge legger.

tussalus

07 - 31.01.2010, 10:07

Hei, Tussalus, Hvordan ligger du på spikermatten når du er tung i leggene? Jeg spør fordi jeg er under et attak i beina akkurat nå. De er så tunge at jeg klarer nesten ikke gå. Ligger du på ryggen med beina høyt på en stol?

solhaug

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3165

Användare online: 33

Diskussionsinlägg: 46599

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet