Storhandlade på dressman - Multipel Skleros forum - Allt och inget

MS-portalen - platsen för dig med MS

Storhandlade på dressman

01 - 29.05.2008, 17:35

I förrgår tittade jag in på dressman på lokala köpcentrat när jag ändå handlade lite mat, såg att dem hade massa rea så idag släpade jag dit sambon. Han har precis fyllt år och fått en hög presentkort för att handla där. Han röjde runt och provade massa kläder.

Blev 5slipsar, 4 skjortor, 2 par byxor, 2 kavajer, 3 tröjor och en luvtröja till mig. Allt detta gick på 800kr, vi kollade sen på kvittot för att se vad det egentligen hade kostat utan rean och det blev totalt 6800. Altså 6000kr i rea, och nej jag har inte blandat ihop nollorna.

Vi gick därifrån med stora leenden, vi har det knapert ekonomiskt men när man kan köpa supersnygga kavajer som vanliga fall kostar 1300 för 100kr nu så är det klart man slår till.

Var 3 stora påsar vi hade med oss hem. Det kom sen en gammal buss, villket gör att vi inte kan ta oss på med rullstolarna så vi väntade, var kanonväder och så kommer svärmor åkandes så vi fick bilskjuts hem.

Känns bra igen efter deppen jag hade igår, soc hade ringt med och förhoppningsvis ringer dem igen imorgon. Vi ska få tvättmaskin i lägenheten nu, så dem ska bara besluta om vi ska hyra eller köpa.

Ska bli superskönt att slippa bära ner i tvättstugan, villket gör att jag kan tvätta helt själv. :)

DodeN

02 - 29.05.2008, 17:38

Fick ju brev från NHR också, har gått med nu och ska på idrottsdag på lördag. NHR och handikappidrottsförbundet här i stan ska visa upp en massa idrotter man kan hålla på med trots att man har handikapp. Ska bli kul att se och kanke träffa lite nya vänner.

DodeN

03 - 29.05.2008, 21:31

hej Doden.
var in och kollade din profil för jag tänkte jag skulle se vad du skrivit. Jag har för mig att jag läst någonstans att du skrivit att du inte har någon diagnos än.
Jag såg att du har en bloggsida, men det gick inte att nå den med de uppgifter du hade skrivit, du kanske inte har den kvar?
Irran

irran Krona

04 - 30.05.2008, 11:20

jodå, bloggen finns kvar, men servern den ligger på är trasig just nu. Men förhoppningsvis så kommer den flyttas snart.

Men du har rätt jag har ingen diagnos i dagsläget, mer än "funktionell pares" som det står i någon journal, fast det är ingen som sagt till mig så jag vet inte riktigt vad det betyder. Men hoppas att neurorehab får lite mer klarhet i saker.

Pratade med NHR och dem var så trevliga så det var lika bra att gå med, här har dem massa aktiviteter på dagarna så det kan vara trevligt att träffa lite fler folk. Sambon får väl se till att gå med han också, för han har en neurologiskt sjukom men dem dividerar om hur vida det kan vara en lättare Cp-skada eller kanske någon hjärnskada som kommit pga. hans krampanfall.

DodeN

05 - 31.05.2008, 18:18

Funktionell pares = Förlamning utan påvisbar orsak

/Lili

Lili_A Krona

06 - 31.05.2008, 20:45

tackar... vet inte om det är vad jag har... fast muskelsvaghet och kännselbortfall kanske kallas förlamning... Skit samma bara jag får hjälp så får dem kalla det nästan vad dem vill.

Kanske bättre att dem sätter en sån diagnos istället för att skriva att det är psykiskt.

Sambon hade sina nya kläder idag, skjorta och kavaj i värmen... men han var jättesöt.

DodeN

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 2988

Användare online: 40

Diskussionsinlägg: 43212

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Användningsmöjligheterna med mobiltelefoner ökar. Har du en så kallad "Smart Phone", mobil med stor display (typ Iphone eller annan)?

» Visa resultatet