Svettningar - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Svettningar

09 - 03.10.2006, 12:51

> haha - nej för mig är det garanterat inte
> klimakteriet som spökar. men visst är det ett socialt
> handikapp. jag vet inte vad man ska göra åt det? jag
> är ju inte sårskilt varm och tror inte att det skulle
> hjälpa med kylväst heller hela tiden. en sån vill man
> kanske inte ha på sig hela tiden heller. hmmm -
> kanske finns det medicin även mot detta? eller nåt
> annat tips?
> /k

Jag tar inte någon bromsmedicin för min ms, men lider precis som du av att svettas väldigt mycket. Det blir värre när jag är trött och känner mig slutkörd.
Jag håller med dig om att det ställer till besvä rför att kunna fungera socialt.
Kram

mammut

10 - 03.10.2006, 20:46

Jag lider också av svettningar o tog upp det med någon i vården som inte trodde det hade med ms att göra.
Om det nu är fler som svettas, kanske det ändå är ett symptom som man missat, det hjälper ju inte men kan kännas lite skönt att slippa va ensam o ju fler vi e kan man ju tänka sig att det rätt vad det är finns nån bot för eländet!

droppen

11 - 04.10.2006, 22:39

hallå...
har oxå svettningar....ibland tror jag nästan att det e klimakteriet...men sen inser jag att jag bara är knappt 24 år....=)
hmm...knepigt...har oxå pratat om dettta i min MS grupp...men hittills har ingen sagt att det är en symtom från Ms..
Jag har Betaferon som bromsmedicin o den har jag haft i över 2år så biverkning ska det ju inte kunna va...
men vad vet jag..

ha de bra!

lizzy

12 - 05.10.2006, 18:50

Jepp,svettas oxå mkt.
Ocvh jag tar inga mediciner än,svettas mest på övriga kroppen
men jag känner oxå som någon tidigare här skrev att det blir värre när jag är varm och slutkörd,trött.Trodde inte det var så här vanligt att många MS.are hade det ,men det känns ju shysst o inte vara den enda!
Vet inte nåt botemedel,men dricka mkt vatten kyler ju ialf lite./Mio

mio76

13 - 05.10.2006, 22:53

Svettas oxå väldigt mycket,,,,särskilt på nätterna,,,vaknar av att både lakan o täcke är vått....ganska otrevligt,,,
Ha det gott i höstrusket

leffe

14 - 13.11.2006, 20:26

Hej Karin!

Jag har också MS-sedan 11-år tillbaks och lider fruktansvärt av nattliga
svettningar .När jag vaknar är mitt hår dyblött som jag skulle ha doppat
huvudet i vatten.Det är 1´1/2 år sedan jag kom i klimakteriet,kan det verkligen bero på det eller är det biverkningar av MS eller mina medesiner?
Hoppas att någon har någon lösning eller att det finns någon hjälp för det.

Tack på förhand Inkan.

inkan

15 - 13.11.2006, 22:00

kan bara hålla med om att man har svettningar när man sover, det är inget fräscht alls, kudde, madrass är alldeles gula till sisst, så man måste nog inse att man får ha plast som man har under småbarn.... Ni får ha det så bra, nu ska jag gå & jobba!
Kramisar Fredde.

fredde69a Krona

16 - 21.11.2006, 08:29

Jag har läst att ms personer kan ha högre kroppstemp och på mig stämmer de. Jag har aldrig en långärmad tröja på vinter bara min jacka o den är inte tjock. Har jag mössa så känns det som jag ska brinna upp.
Ha en bra dag/ingela

ingela

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3207

Användare online: 26

Diskussionsinlägg: 47564

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet