Tablettbehandling - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Tablettbehandling

01 - 24.05.2010, 19:51

Nu är första tablettstudien avklarat.. och det nästa börjar imorgon (96 veckor studie!).. efter det blir det en studie till innan tabletten ’kommer ut’.

Än så länge har den fungerat jättebra (jag vet inte vilken dos jag har fått men jag kan gissa att jag ha fått en dos).

Den enda man får stå ut med är kontroller.. många mr, ekg, blodprover och lungprover... annars går det bara bra. Företaget heter Actelion.. tabletten har bara siffror som namn... undrar vad den kommer att heter... någon förslag? ;)

Hälsningar Bons

bons Krona

02 - 28.05.2010, 20:52

Ja, jag har ett förslag! Som hyllning till en av testpersonerna:
Bons-bons (istället för bon-bon=karamell)
Fyndigt vá!!

cillaa

03 - 06.06.2010, 19:36

Ah ha ha.... tabletten har en fin röd färg.. ganska stor kapsel ;) Man ska ta det med en stor klunk vatten annars fastnar det i halsen! Finns många mediciner som har konstiga namn... undrar om de bara kastar bokstavar runt för att hitta ett namn?

bons Krona

04 - 06.06.2010, 19:50

Hej Bons hur fick du möjlighet att vara med i en tablettstudie ringer man och visar sitt intresse för att få delta eller ringer läkaren?Mvh Lars

Lars E

05 - 07.06.2010, 11:28

Hej!

Jag är med i samma studie som Bons, och för min del så var det jag som tog kontakt med läkaren och frågade efter en annan studie som jag hade hört talas om, men den var jag för "frisk" för att delta i, men då sa han att det fanns en annan som dom sökte folk till...

Vet att vissa blir ju förfrågade om dom kan tänka sig att delta i en studie, men det skulle nog inte ha hänt på mitt sjukhus, för där sa dom bara att det blir Avonex för min del..

Men jag är jätteglad att jag tog kontakt med den läkaren, trivs så bra på det andra sjukhuset, med läkaren, sjuksköterskorna, ja allihopa. Även med Bons!;-)
Sen att tabletten verkar ha bättre effekt än avonex tackar man ju inte nej till!

Den enda nackdelen är att sjukhuset ligger i ett annat län så det blir långa resor...
Så en fördel är ju om man har ett sjukhus som håller på med studier.

juza

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 236

Diskussionsinlägg: 62064

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet