Tips till er alla - Multipel Skleros forum - Sexualitet vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Tips till er alla

01 - 29.12.2009, 23:13

ärligt talat så skriver jag detta om o om igen, fått flera mail på att det faktiskt hjälpt!
Köp en ingefära, koka upp vatten, riv sedan i ingefära och låt det dras ett tag, minst 15 minuter.
Sila sedan bort ingefäran o drick vattnet, som te!
det gör susen för många!
lycka till! gott nytt år!

defense Krona

02 - 29.12.2009, 23:55

Hej"

Vad hjälper ingefäran mot för åkommor?

Agneta

sanna3 Krona

03 - 30.12.2009, 09:00

Hei defense:-)

Siden du har satt det inn på "sexualitet vid MS", så regner jeg med at du mener dette gir økt sexlyst?
Ingen ting er jo bedre enn om det er så enkle midler som skal til:-))
Men da lurer jeg bare på om denne teen skal drikkes hver dag??
Du skriver at du har kommet med samme tips flere ganger. Jeg har ikke sett det forut, men så er jeg også en ganske fersk bruker av portalen. Og det gjelder vel flere av oss. Så bare fortsett med tips som er lagt ut tidligere, for det er alltid nye innom.

Kram fra norskan Hillevie ",)

Hillevie Krona

04 - 30.12.2009, 09:44

Hej..
Jag har ofta färsk ingefära i vissa maträtter.. vet att det är nyttigt och bra för matsmältningen... sen är ju ingefära så gott:)
Men nu kollade jag upp vad den är bra för:
Rik på antioxidanter, inflammationshämmande, mot stelhet i lederna, förkylningssymptom, stress,åksjuka, illamående, ökar blodcirkulationen i kroppen, ökar fettförbränningen, driver ut slaggprodukter, bra för matsmältningen, och motverkar förstoppning.
Men om den är bra för sexlusten.. vet jag inte.. ska vara att blodcirkulationen ökar då..;-)

Så det verkar vara jättebra att äta/dricka ingefära:)
Kram
Gila

Gila Krona

05 - 30.12.2009, 13:23

Kjære Gila:-)
Takk for info.. Hjelper det bare mot litt av dette så er det jo absolutt verdt et forsøk :-))
Jeg skal skrive opp ingefær på min neste handleliste.
Takk igjen, og ha det godt.

Kram Hillevie.

Hillevie Krona

06 - 12.01.2010, 15:57

Ingerfära duger bra som snussubstitut med :)

Nick63 Krona

07 - 13.01.2010, 21:36

Enligt österländsk tradition, och då särskild japansk, har de användt Ingefära som afrorodium i tusen år, och som ni vet är jo formen på en ingefära sensuell för de som har den fantasien, hehehe-så kanske det funkar

glenn Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 234

Diskussionsinlägg: 62064

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet