Trött, trött, trött - Multipel Skleros forum - MS i familjen

MS-portalen - platsen för dig med MS

Trött, trött, trött

01 - 22.06.2010, 10:21

Hej alla!

Har inte varit inne på denna sidan innan men har nu tittat runt lite och det känns bra att den finns så man kan dela med sig av det man upplevt och även få ta del av andras erfarenheter. Jag har upptäckt att det finns lika många varianter på sjukdomen som det finns människor som har den.
Jag har haft min diagnos nu i 7 år men mår bra i min sjukdom. Mina största problem är min balans som oftast finns där men när den försvinner så ramlar jag (har bland annat ett ärr på hakan som minne). Detta gör att jag tyvärr inte kan bugga, klarar inte av att snurra utan att någon håller i mig (med min "gubbe" kan jag för han är van att stödja mig och vet dessutom att jag inte kan snurra så mycket åt gången). Dansa tycker jag är jättekul mej på ett trångt dansgolv där man blir knuffad när man minst anar är det inte kul.
Ett annat problem jag har är att jag är trött, trött, trött. Det går inte att beskriva hur trött man är, det är bara så att man är JÄTTETRÖTT hela tiden. Jag nämnde problemet för min MS läkare som ville testa en tablett på mig (Modiodal som man använder den till patienter med narkolepsi). Jag fick tillbaka livet!!!!! Det är underbart, inte nog med att jag orkar med mig själv jag orkar dessutom med min familj. Jag har testat att inte ta tabletten och då sitter jag och stirrar tomt framför mig och även om jag vill så orkar jag inte göra någonting. Den fungerar inte som uppiggande egentligen utan den tar bara bort tröttheten för mig och det räcker långt.
Kan nog skriva jättemycket egentligen men det får räcka för tillfället. Ha en trevlig midsommar alla

carinag

02 - 23.06.2010, 12:51

Hej Carina!
Åh, vad skönt att höra...
Jag har också fått Modiodal utskrivet men inte vågat ta dem ännu.
Då ska jag börja med dem i nästa vecka.

Trevlig midsommar till dig med.

Vimsan Krona

03 - 16.07.2010, 07:28

Hur många tabletter kan man ta???Tar en på morgonen men känner ingen direkt verkan..,trött hela dagen

glenn Krona

04 - 16.07.2010, 08:46

Hej Glenn!
När det gäller mig själv så tar jag 2st Modiodal på morgonen och 2st vid lunchtid.
Av vad jag har förstått så är det maxdosen som man ska ta för en dag.
Hälsningar
Kenneth

kenneth Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 314

Diskussionsinlägg: 62064

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet