va fan håller svensk rehab på med ? - Multipel Skleros forum - Allt och inget

MS-portalen - platsen för dig med MS

va fan håller svensk rehab på med ?

01 - 31.08.2010, 15:04

www.lakartidningen.se/...

Fantomen

02 - 03.09.2010, 17:09

Tjenare!
Har själv varit med om liknande och sökt mig utöver den sk traditionella rehabilliteringens (urusla sk hjälp) och fått se hur bra man kan få det om man bara vill och har envisheten, för annars hade jag varit död för länge sedan.
Våran sjukvård är en sjuk vård i dagen läge vi har det sämre än u- länderna. Jag åker hellre till Jordanien än får den sk:e hjälpen vi har här i Sverige av tex Dalarnas landsting som är så dålig att jag skulle vara nära döden för att dom skulle få behandla mig, så borta att jag inte kan säga ifrån.

Jag har skrivit ett brev som alltid finns i min rygga ifall att det skulle hända så att dom vet vad jag vill och inte vill, frågan är om dom skulle hedra den önskan här i Sverige?

Jag hoppas att du har blivit bättre och att du fortsätter vara envis och att din fru orkar vara så envis för din skull må så gott puss och kram Anna

awi65

03 - 08.09.2010, 19:50

ja du awi det är tråkigt att vi har en "sjuk" vård och fler börjar upptäcka det när man ser vilken behandling man kan få utrikes och vilken annan inställning andra kan ha, sorgligt att så många fantiserar ihop att vi har allt bästa möjliga i allt och framställer det mesta i världsmästartakter enligt egna fantasier om att villja ha det istället för verkligen ha det, men man vaknar väl sakta men säkert med lång näsa undan för undan ?
eller är verkligheten så pinsam att man inte vill vakna ?

finns åthelvete för många exempel numera !

fassan ligger inne en hel del på sjukan numera och jag blir mörkrädd många gånger över attityden patient blir bemött av, finns även de gamlingar som blir hörselskadade bara av att bli tilltalad av personal lätt framåtlutade där patienten sen bara virrar på huvet när de gått när han tittar på mig som sitter och ler och tittar tillbaka !

Fantomen

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 192

Diskussionsinlägg: 62065

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet