Vad kan det vara? - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Vad kan det vara?

01 - 08.03.2010, 13:04

Hej!

Senaste veckan har jag haft domningar/känselnedsättning i vänstra handens lill- och ringfinger. Dessa har succesivt utökats med stickningar och "sveda" som nu fortsätter i underarmen, nästan upp till armbågen. Symptomen är i princip konstanta i tiden och tenderar att bli kraftigare. Jag har inte ramlat eller gjort något som belastat armen/handen mer än vanligt.
Sedan många år har jag bilateralt karpaltunnelsyndrom och har genomgått opererationer i båda händer, fast syndromet har återkommit (i båda händer).
Har blivit avrådd från ytterligare operationer eftersom vänsterhanden är opererad tre gånger (högerhanden en gång). Senaste operationen gjordes 1999.

Dessa nya symptom skiljer sig radikalt från symptomen vid karpaltunnelsyndrom och jag undrar därför vad det kan vara frågan om.

Har fått tid hos husläkaren om två veckor, men skulle vara tacksam för någon form av information av personer som är insatta i ämnet innan dess.

Hälsningar
Carnica

Carnica

02 - 08.03.2010, 14:07

Hej Carnica
välkommen hit.

Jo de låter som om du kan ha en påverkan på den andra nerven som går ut till handen , nämligen ulnarisnerven. Den kan man åxå få inklämning av, å då i armbågen. Ofta behöver man frigöra den nerven genom en operation.

Många hälsningar

Olov

olov Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 246

Diskussionsinlägg: 62064

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet