Vad kan detta vara? - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Vad kan detta vara?

01 - 04.03.2010, 18:22

Hej, jag har en vän som har MS. Hon har fått symptomer som hamnat mellan MS och något annat. Känner någon av er igen sig i detta?
Min vän vaknade en natt av intensiv smärta i ena knät. Kunde varken stå eller ligga ner. Hjälpte inte med värktabletter. På morgonen haltade hon men smärtan var borta. Nästa natt vart det repris, vaknade på natten denna gång med smärta i båda knäna. Fick behandling med cortisondropp och smärtan höll sig borta. 3 dagar efter avslutad behandling återkom smärtan i ena knät på natten. Fick ytterligare cortisonbehandling. 3 dagar senare var det dags för nästa grej. Vaknade denna natt av att ena foten hade svulnat upp och värkte. Idag 2 dgr senare är båda fötterna svullna och värker. Hennes neurolog tror inte att det är MS relaterat. Hon har även kollas upp för ev blodpropp.

Behöver tips på vad det kan vara.

Kanny

02 - 04.03.2010, 19:48

Hej. nej det där låter inte som ett typiskt ms symptom, smärta i knäna och sen haltandet kan ju vara ms men det som hände med fötterna låter inte som något denna sjukdom sätter igång. så allt det där sm hände hänger ju antagligen ihop så en propp låter troligt men det där kan neurologen bättre än oss tror jag.

/susanne

Susannef

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3887

Användare online: 239

Diskussionsinlägg: 62064

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet