Vi ÄR vad vi tänker! - Multipel Skleros forum - Kommentera Krönikan

MS-portalen - platsen för dig med MS

Vi ÄR vad vi tänker!

01 - 04.08.2009, 00:01

Hej Lisa och alla andra härliga människor!
Jag känner bara för att skriva av mig lite.....

Jag fick diagnosen i slutet av april....å vem vet hur länge man egentligen haft ms utan att veta om det....man funderar, tänker och grubblar. Man försöker hitta ett mönster över konstiga upplevelser tidigare innan en diagnos men jag har kommit fram till att det är lönlöst att tänka på det som varit för jag tänker leva här och nu! Jag har
gett mig fan på att det här inte får sänka mig.....Jag tänker fortsätta leva som vanligt. Jag tänker fortsätta leva mitt fantastiska liv som snart 30åring.....Fester, vänner, konserter, sommar, bad, sex, matlagning, jobb...Ja, allt så länge det går....Varför ska jag stanna upp för när livet inte gör det bara pga en diagnos? Jag är ju frisk nu och måste leva efter det!! Oavsett diagnos eller inte så är det ju ingen som vet vad som händer med oss om en timma, en vecka eller ett år!! Vi måste leva här och nu. Jag ser suddigt på ena ögat, det värker i mina fötter och sticker så förbannat, min vänstra arm känns avdomnad....men om jag skulle stanna hemma och gräva ner mig för det så skulle jag nog må mycket sämre. En god vän sa till mig för ett tag sen att han känner nog ingen som skulle ha tagit det här med diagnosen så bra som jag ändå har gjort....dom flesta skulle nog säckat ihop totalt....visst jag gjorde det första 2 veckorna...(jag är inte omänsklig) men sen jäklar så bestämde jag mig!! Jag lever och jag tänker göra det fullt ut så länge jag kan!!
Är det någon som känner för att prata är det bara att höra av sig!!
Stora Soliga Kramar från mig!!
Ge inte upp, lev livet!

No mather what your dreams are, no mather where you go...
Keep your eye upon the doughnut and not upon the hole...

Bra text om att fokusera på det som är positivt!

sunshinenickan

02 - 04.08.2009, 06:06

Mycket BRA rader.... håller med dig HELT !!

Bamse kramar till dig och ALLA andra :)

gunniss

03 - 07.08.2009, 17:29

Hoppas många läser dina ord. Mitt i prick.
Lycka till med ditt liv. Jag önskar dig ett bra liv.

mammastina

04 - 19.11.2009, 11:20

Så j-kla härligt skrivit sunshinenickan :-) .
Håller med dig fullt ut, det gäller att leva livet och ha det så roligt som möjligt under livets resa!
Må bäst //Gustaf

gustaf

05 - 30.11.2009, 22:07

Gustav
Måste bara säga en sak.
Jag blir så glad när jag ser din visningsbild.
Du ser så härligt glad ut :-)
Fortsätt så ;-)

Marijah

06 - 22.01.2010, 22:34

Helt rätt, man måste leva livet! Vi vet inte hur länge vi får vara med, man kan gå ut imorgon och bli påkörd av postbilen eller va fasen som helst...
Jag har en mamma som har svår MS och står just nu själv under utredning och ska snart göra en MR. Jobbigt att gå och inte vet, man läser en massa och känner igen sig...
Jag som du har somningar i fötter och ben, ser suddigt på höger öga och har nu fått reda på att detta är en synnervsinfektion sedan gammalt. Ont på vänster sida av nedre ryggen, ner i höften och en bit av benet.... Stundtals jätte jobbigt, MEN som du skriver, det blir inte bättre för att man gräver ner sig. Jag kämpar och jobbar på, försöker att tränga bort alla tankar om MS, tills allt är fastställt, försöker med andra ord vara samma gamla glada Madde som alltid.

Tack för all bra inlägg man kan läsa här!
Det är en bra hjälp på vägen när man undrar nåt!

Madde

Madde78

07 - 19.03.2010, 18:14

Håller fullständigt med dig. Vi måste försöka leva här och nu göra saker som är kul och försöka nå våra drömmar go girl..... :-)

pippi långstrump

08 - 19.05.2010, 11:25

:)

tussalus

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3165

Användare online: 37

Diskussionsinlägg: 46599

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet